ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אימת המפגינים החרדים" • פרסום ראשון

הקצין שהכה חרדי והרשעתו בוטלה - יתייצב היום שוב בביהמ"ש

פרסום ראשון: לאחר שבית המשפט התחשב בקצין המשטרה שהכה בחומרה צעיר חרדי וביטל את הרשעתו – היום יגיע הקצין לדיון בתביעה אזרחית ע"ס 75,000 שקלים שיתקיים בבית המשפט • עו"ד בן גביר: "חשוב שקציר יעמוד על שולחן העדים, יש לי לא מעט שאלות עבורו"

הקצין שהכה חרדי והרשעתו בוטלה - יתייצב היום שוב בביהמ"ש
הקצין עידו קציר תוקף בחור ישיבה צילום: צילום מסך

קצין המשטרה לשעבר עידו קציר, מי שכונה 'אימת המפגינים החרדים', שהואשם בתקיפה של צעיר חרדי - אלכסנדר שפירא, במהלך הפגנה בכיכר השבת בירושלים, יגיע היום (חמישי) לבית המשפט לדיון בתביעה אזרחית שמתנהלת נגדו בעקבות התקיפה. הקצין ייחקר על דוכן העדים על ידי עו"ד איתמר בן גביר.

עורך דין בן גביר הגיש התביעה האזרחית על סך 75,000 שקלים בשמו של הצעיר החרדי שהותקף. לטענת בן גביר, "בכתב האישום שניהלה המחלקה לחקירות שוטרים, הקלה המחלקה באופן תמוה ודרשה עונש מופחת ביחס לחומרת העבירה".

יש לי לא מעט שאלות עבור הקצין. בן גביר. צילום: פלאש 90

כזכור, בית המשפט השלום בירושלים  הרשיע בעבר את עידו קציר בתקיפה חמורה של המפגין החרדי, אך בסופו של דבר ביטל את ההרשעה, בטענה שיש להתחשב בנאשם לאחר שלקח אחריות על מעשיו, והטיל עליו עונש של ביצוע 120 שעות לציבור בלבד. בתחילה, הכחיש קציר כל קשר לתקיפה החמורה, אך בהמשך הוא הודה בעבירות .

כפי שמתואר בכתב האישום שהוגש נגד קצין המשטרה, "קציר תפס את המתלונן והובילו למקום צדדי, שם הנאשם הכה בידו השמאלית בפניו של המתלונן וכתוצאה מכך נפלה המגבעת מראשו של המתלונן. המתלונן הוריד את משקפיו משום שחשש כי הם יישברו, ואז הנאשם הלם בשנית בפניו של המתלונן, תוך שצעק לעברו "הבנת?!"".

עורך דין איתמר בן גביר אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': מדובר במקרה חמור שבו לצערי המחלקה לחקירות שוטרים התנהלה עם הקצין בכפפות של משי, ובמקום שיהיה בכלא נגזרו עליו 120 שעות לציבור. זו בדיחה. כעת אנחנו דורשים מבית המשפט שלפחות בנושא הכספי ייתן פיצוי הולם. גם הקצין בעצמו וגם הפרקליטות ניסו להגיע איתנו לפשרות מעליבות. אני בעיקר חושב שחשוב שקציר יעמוד על שולחן העדים, יש לי לא מעט שאלות עבורו".

הפגנה תקיפת חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד