י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יותר גרוע מתקופת לפיד

פרסום ראשון • תקציב הישיבות בשפל: 195 ש"ח לבחור; 351 לאברך

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', תקציב הישיבות צפוי להיות נמוך באופן דרסטי ויגיע לשפל היסטורי. במשרד החינוך עדכנו את מנהלי המוסדות, כי ערך הנקודה של תקציב הישיבות לחודש האחרון יעמוד על סך 195 שקל על כל בחור ישיבה. כיצד יפתרו הנציגים החרדים בכנסת את המשבר?

פרסום ראשון • תקציב הישיבות בשפל: 195 ש"ח לבחור; 351 לאברך
בחור ישיבה לומד בתקופת הקורונה צילום: שוקי לרר

שפל חסר תקדים בתקציב עולם הישיבות מאיים על פת הלחם של עולם התורה, זאת כפי שנחשף 'בחדרי חרדים', מהלך שהוציאו ראשי הסיעות החרדיות, והתעקשותו של סגן שר האוצר, הביאה לכך שהתקציב הקרוב יהיה נמוך באופן דרסטי.

במשרד החינוך עדכנו את מנהלי המוסדות, כי ערך הנקודה של תקציב הישיבות לחודש האחרון יעמוד על סך 195 שקל על כל בחור ישיבה, ו- 351 שקל לאברך יום שלם.

לשם השוואה, בשיא תקופת גזירת לפיד בשנת 2013, עמד תקציב הישיבות על מספר גבוה מהיום, כך שבחור ישיבה קיבל בזמנו 245.4 ש"ח ואברך כולל קיבל מענק של 441.7 שקל.

לא ברור כיצד ינהגו הסיעות כשמדובר בתוצאה של תקופת בחירות בה לא אושר תקציב, כאשר התקציב עבד לפני מתכונת 1/12. בלשכת יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, פועלים להגדיל את התקציב עוד קודם העברת תקציב המדינה השנתי, כך גם השר אריה דרעי פועל בנושא.

כזכור, 'בחדרי חרדים' עקב אחר הירידה הדרסטית שצפויה בעולם הישיבות, כשערב הבחירות לכנסת ה- 23 עסקו בנושא ראשי המפלגות החרדיות. בשיא המאבק, נועד השר השר יעקב ליצמן בחשאי עם ראש הממשלה נתניהו במעונו בבלפור ופעל להביא פתרון זמני.

'בחדרי חרדים' דיווח שלאחר חג הפסח התבשרו האברכים כי "בפעילות משותפת של השר דרעי וח"כ גפני, בעקבות המצוקה הכלכלית הקשה במשבר הקורונה הוקדם התקציב לאברכים". בהודעה נאמר אז, כי בפעילות ראשי הסיעות וסגן שר האוצר יצחק כהן "הוקדם והוגדל התקציב לאברכי הכוללים".

עוד נמסר אז לאברכים, כי תקציב נוסף בסך 1080 ש"ח לאברך, ישולם בחשבונות הבנקים בימים הקרובים.

אלא שאז התברר כי לא מדובר היה בהגדלה ולא בתקציב חדש, אלא בשימוש בתקציב הקיים על ידי פריסה שונה שלו והענקת פרוסה גדולה יותר על חשבון החודשים הבאים, כך שחלק מהכסף שהיה אמור להיכנס באותו חודש, הוקדם לחודש הקודם והוצג כ'מענק' ו'הגדלת התקציב'.

 כעת מגיעות ההשלכות כאמור, בדמות קיצוץ דרסטי בתקציב הישיבות.

תקציב הישיבות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד