י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יותר מרבע מתו

החוקרים גילו: חולי קורונה רבים חווים הזיות

מחקר אמריקאי מצא כי חולי קורונה רבים חווים הזיות במהלך המחלה, בעיקר עם הם מחוברים למכונת הנשמה מלאכותית. לחולים שסבלו מהזיות יש סיכון גבוה יותר ב-10 אחוזים למות מסיבוכי הנגיף

החוקרים גילו: חולי קורונה רבים חווים הזיות
בית חולים. אילוסטרציה צילום: pixabay

מחקרים רבים נסובו סביב התסמינים אותם מפתחים חולי הקורונה, איבוד חוש הטעם והריח, חום, שיעול יבש, הם רק חלק מהסמינים הידועים. כעת טוענים המומחים כי חולי קורונה עשויים לסבול גם מהזיות, כך דווח בוואלה ניוז.

התופעה נחשפה במחקר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אינדיאנה, שבארה"ב. החוקרים טוענים שמצאו כי יש חולי קורונה שסבלו מהזיות במשך כשבוע. בנוסף גילו החוקרים, כי לחולים שסובלים מהזיות יש סיכון גבוה יותר ב-10 אחוזים למות מסיבוכי הנגיף. החוקרים טוענים עוד כי שימוש בהנשמה מלאכותית מעלה משמעותית את הסיכוי שהחולה יסבול מהזיות.

המחקר נערך בין התאריכים 1 במרץ ו-27 באפריל, ונערך בשני מרכזי טראומה. ניתוח המקרים העלה ש-76.4 אחוזים מהחולים (סה"כ כלל המחקר 144 מקרים שונים) חוו הזיות או תרדמת במהלך אישפוזם, עוד גילו החוקרים כי ההזיות התרחשו במהלך השבועיים הראשונים של החולים בטיפול נמרץ ב-73.6 אחוזים מהמקרים.

עוד דיווחו החוקרים, כי יותר מרבע מהחולים שחוו הזיות מתו, בהשוואה ל-16 אחוזי תמותה בקרב חולי קורונה בטיפול נמרץ שלא סבלו מהזיות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד