י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות 'בחדרי'

"גבול לכל תעלול": המקומות הקדושים נגד ראש המועצה הדרוזי

לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה, כי ראש מועצת היישוב סאג׳ור, ג׳באר חמוד, הודיע לשר לשירותי דת יעקב אביטן, כי כמחאה כנגד הממשלה הוא ימנע את קיום ההילולה של רבי ישמעאל כהן גדול. במרכז למקומות הקדושים יוצאים למתקפה • "בזבוז של התקציב הזעום שלנו"

"גבול לכל תעלול": המקומות הקדושים נגד ראש המועצה הדרוזי
ציון רבי ישמעאל כהן גדול בכפר סאג'ור צילום: בחדרי חרדים

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', על כוונתו של ראש המועצה הדרוזי בישוב סאג׳ור, שהודיע לשר לשירותי דת כי כמחאה כנגד הממשלה, הוא ימנע את קיום ההילולה של רבי ישמעאל כהן גדול, במרכז למקומות הקדושים יוצאים למתקפה.

בהנהלת המרכז הארצי למקומות הקדושים אומרים היום (חמישי), ל'בחדרי חרדים', כי "אין לראש המועצה שום אפשרות לאסור קיום הילולה שמתקיימת עשרות בשנים". במרכז הארצי טוענים כי "הוא לא מממן ולא משתתף במימון הילולה כך שאין לו על מה להתלונן או לאיים כי לא יממן".

"הכל נעשה מתקציב המרכז הארצי למקומות הקדושים", מבהירים במרכז הארצי, ותוקפים את ראש המועצה הדרוזי, ג׳באר חמוד, באומרם: "אם יש לו בעיות לגבי תקציב הרשויות הדרוזיות והצ׳רקסיות, אז שלא ינהל את זה על גבו של רבי ישמעאל כהן גדול. יש גבול לכל תעלול".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי למרות שמידי שנה בשנה, עולים בכ"ד סיון מאות ואפילו אלפים לפקוד את ציונו של רבי ישמעאל כהן גדול, בכפר הדרוזי סאג'ור שבצפון הארץ, השנה, ראש המועצה הדרוזי, ג'בור חמוד, מונע את קיום ההילולא.

במכתב ששיגר ראש המועצה חמוד, לשר לשירותי דת החדש הרב יעקב אביטן, הוא הסביר את החלטתו בכך שמדובר במחאה כנגד הממשלה שמעכבת ומונעת תקצוב יישובי הדרוזים למרות התחייבויות שונות.

ראש המועצה כתב לשר אביטן, כי "לצערי, אני נאלץ להודיע על ביטול הילולת האלפים על קברו של רבי ישמעאל כהן גדול ביישוב סאג'ור". לטענת ראש המועצה, "הסיבה לביטול ההילולה היא בגידת הממשלה ברשויות הדרוזיות והצ'רקסיות - בייבוש תקציבי, באי מימוש החלטת ממשלה מאושרת להעברת תקציב ובאי אישורה של תוכנית החומש".

"מדובר באירוע שהמועצה בראשותי מכבדת ומשקיעה בו תקציב לא מבוטל, ללא כיסוי ממשלתי, במשך שנים", הוסיף וכותב חמוד לשר אביטן ומבהיר כי "לא נוכל להרשות בזבוז של התקציב הזעום שלנו, שיוצא מארנקיהם של תושבים נבגדים שספגו מכה כלכלית במשבר הקורונה לטובת הילולה. אגב, אפילו את הכביש המוביל לקבר לא תקצבה הממשלה במלואו ולכן אין גישה למקום".

בקרב מארגני האירוע, והמתפללים הקבועים נרשם זעם רב על ראש המועצה. המארגנים טענו כי ראש המועצה "משתמש בנו כבני ערובה", בכך שבפועל הוא לא מתקצב את אירוע ההילולה, אולי רק חלק זעיר מאבטחת המקום והתקציב העיקרי מגיע מאנשים פרטיים שקרובים למקום.

רבי ישמעאל כהן גדול מרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד