ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ויקרא שמם בישראל

18 שנה אחרי הפיגוע: המעגל נסגר בברית לתאומים

18 שנה אחרי הפיגוע המחריד בשכונת בית ישראל שקיפח את חייהם של עשרה בני אדם, כובד אחד ההורים השכולים שאיבד את שני בניו, בסנדקאות לתאומים שנקראו על שם בניו שנרצחו • הסיפור והתיעוד המרגש

18 שנה אחרי הפיגוע: המעגל נסגר בברית לתאומים
שמחת הברית המרגשת צילום: באדיבות המצלם

סגירת מעגל מרגשת: 18 שנה אחרי שנפצע קשות בפיגוע בבית ישראל יחד עם אשתו ובנם התינוק, חגג אתמול (רביעי) הרב אהרון לוי ברית לשני ילדיו התאומים שנולדו בשבוע שעבר, כשאת הסנדקאות הוא העניק לשמעון אילן, שאיבד את שני ילדיו בפיגוע.

שלושה ימים בלבד לאחר חג הפורים, בי"ח אדר תשס"ב בשבת אחרי הצהריים, עורר אדם שלבש ביגוד חרדי, את חשדם של העוברים ושבים בשכונת בית ישראל בירושלים. בסביבות השעה 19:00, זמן קצר לאחר תפילת ערבית של מוצאי שבת, נעמד החשוד ביציאה מישיבת 'מחנה ישראל', שם התקיימה שמחת בר המצווה לבניהם של משפחות חזן וחג'בי ופוצץ את עצמו ליד קבוצת הנשים שעמדו עם העגלות וחיכו לבעליהן שיסיימו את התפילה.

הפיגוע בבית ישראל // צילום: פלאש 90

בפיגוע המחריד נרצחו עשרה בני אדם ובהם ששה ילדים, כששמונה מההרוגים הם בני משפחת נחמד מראשון לציון. אשה נוספת איבדה את שני התאומים שבבטנה.

שמחת הברית המרגשת

כעת, 18 שנה אחרי, קיים הרב אהרון לוי ברית לשני ילדיו התאומים שנולדו בשבוע שעבר. בחגיגת הברית המרגשת שהתקיימה בגן אירועים גן האושר בירושלים, כובד בסנדקאות שמעון אילן שאיבד את שני ילדיו בפיגוע. 

ויקרא שמם בישראל: אריאל ומיכאל.

שכונת בית ישראל פיגוע טרור סנדקאות שמחת ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד