י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אמן פנטזיה ועובד במלון

התחזו למדענים והפיצו מידע שקרי על הקורונה

ארגון הבריאות העולמי משנה מדיניות באשר להתמודדות עם הקורונה לאחר שהתגלה כי כותבי מחקרים הם בעצמם אנשים בדיוניים שאין להם כל השכלה או בסיס למה שכתבו על הנגיף ובכל זאת הטעו המונים בעולם

התחזו למדענים והפיצו מידע שקרי על הקורונה
אילוסטרציה צילום: דוברות כללית

ארגון הבריאות העולמי ומספר ממשלות בעולם שינו את מדיניותם באשר לטיפול בנגיף הקורונה, לאחר שהם התבססו על נתונים פגומים של חברת אנליסטים רפואיים ידועים בארה"ב, והטילו ספק גם ביושרם של מחקרים רפואיים שפורסמו בכמה כתבי עת הרפואיים היוקרתיים ביותר.

ה'גארדיאן' הבריטי חושף, כי קומץ אנשים עבדו ככותבי מדע בדיוני, וסיפקו נתונים למספר מחקרים על הקורונה, אך עד כה לא הצליחו להסביר כראוי את הנתונים שלהם.

הנתונים שלכאורה הושגו בצורה לגיטימית ביותר מאלף בתי חולים ברחבי העולם היוו את הבסיס למאמרים מדעיים שהובילו לשינויים במדיניות הטיפול בנגיף במדינות אמריקה הלטינית. זה גם עמד מאחורי החלטה של ​​ארגון הבריאות העולמי ומכוני מחקר ברחבי העולם להפסיק את הניסויים של התרופה הידרוקסיכלורוקין השנויה במחלוקת. ביום רביעי, ארגון הבריאות העולמי הודיע ​​כי הניסויים יתחדשו כעת.

שני כתבי העת הרפואיים המובילים בעולם - ה-Lancet ו-The New England Journal of Medicine - פרסמו מחקרים שהתבססו על נתונים של החברה.

מתחקיר הגרדיאן עולה, כי חיפוש בחומרים שפרסמה החברה, עולה כי כמה מעובדי החברה, 'סורגיספרה', הם עם מעט נתונים או רקע מדעי. עובד המופיע כעורך מדע נראה יותר ככותב ואמן פנטזיה ומדע בדיוני. עובד נוסף המופיע כמנהל שיווק עובד במלון.

מדע בדיוני קורונה מחקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד