י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרמה בבית הסוהר

המחבל שהתכוון לרצוח יהודים ביום כיפור, ניסה להימלט מהכלא

שטפן בליאט, הגרמני שניסה לחדור ביום כיפור האחרון לתוך בית הכנסת בעיר האלה שבגרמניה, ניסה להימלט מהכלא. במהלך ניסיון ההימלטות החל שטפן לטפס על גדר מאובטחת בגובה רב • המחבל הגרמני רצח שני אנשים, גבר ואישה, לאחר שלא הצליח להיכנס לבית הכנסת ביום כיפור

המחבל שהתכוון לרצוח יהודים ביום כיפור, ניסה להימלט מהכלא
המחבל תיעד את ניסיון הפיגוע בבית הכנסת צילום: צילום מסך

שטפן בליאט, המחבל בן ה-28 שניסה לחדור עם נשק לבית הכנסת בעיר האלה שבגרמניה, נמלט משומריו למשך מספר דקות במהלך טיול בחצר הכלא ביום שבת האחרון. הוא ניסה לטפס מעל גדר בגובה 3.40 מטר והיה כחמש דקות ללא השגחה בכלא בהאלה, כך מסר משרד המשפטים הגרמני ביום רביעי. במהלך הדקות הדרמטיות, שטפן היה בבניין בשטח הכלא, אך הדלתות היו נעולות, והוא לא הצליח לברוח.

כיצד התרחש האירוע? לא ברור. על פי משרד המשפטים, האבטחה בכלא היא כך שברגע שהוא עוזב את התא שלו הוא תחת פיקוח של מצלמה ולפחות שני שומרים נדרשים לשמור עליו. שרת המשפטים אן-מארי קדינג 'נחרדה' והודיעה כי יהיו השלכות לרשלנות. על פי הדיווח בתקשורת במדינה, צוות הכלא הפר ככל הנראה את התקנות הקפדניות.

המחבל שטפן בליאט

כזכור, המחבל מהעיר האלה רצח שני אנשים, גבר ואישה, לאחר שלא הצליח להיכנס לבית הכנסת ביום כיפור האחרון עקב תושיית המאבטחים.

המחבל השתמש במהלך הפיגוע בנשק שהוא הרכיב באופן עצמאי וברכבו נמצאו 4 ק"ג של חומר נפץ. שני ההרוגים היו אישה בת 40 מהאלה, וגבר בן 20 ממרסבורג, בנוסף פצע המחבל בעת מנוסתו זוג נשוי.

היורה תיעד את עצמו במשך יותר מחצי שעה, יורה ברחוב, מסתובב כאוות נפשו, רוצח שני אנשים, גבר ואישה בשני מקומות שונים.

הוא הגיע בבוקר יום הכיפורים לבצע טבח נוראי בבית הכנסת בעיר האלה, בנס גדול הטבח נמנע אודות לתושייתם של המאבטחים שצפו במצלמות במעגל סגור, ראו את הרוצח ברחוב עם נשק ונעלו את הדלתות במיידי. הרוצח ירה פעמיים על אחת הדלתות ולא הצליח לפרוץ את הדלת ולהיכנס פנימה, הרוצח עזב בעצבים את המקום תוך שהוא מסנן קללות, ורצח שני אנשים אקראיים, אשה שצעדה ברחוב, וגבר בתוך מסעדה טורקית.

גרמניה בריחה מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד