י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדור שלוש קריאות חוזר

מי פרץ ללשכתו של גפני בפגישה עם המבקר

כמידי שבוע, הכתב הפוליטי של 'בחדרי' ארי קלמן עם שלושה סיפורים פוליטיים פיקנטיים מכנסת ישראל שלא תקראו עליהם בשום מקום אחר • והשבוע: אחרי פגרה ממושכת של מערכות בחירות - יש סיפורים חדשים

מי פרץ ללשכתו של גפני בפגישה עם המבקר
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

העיתונאים שפרצו ללשכתו של גפני 

בלשכתו השקטה בקומה השלישית הממוקמת באגף החדש במשכן הכנסת, ישב השבוע נינוח מתמיד יושב ראש ועדת הכספים הנצחי והבלתי מעורער משה גפני. ממולו ישב מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (עם חציצה של מחיצת פלסטיק, כמובן). השניים דנו בעניינים העומדים ברומו של עולם. 

ברגע אחד, בשיאה של הפגישה, התפרצו לחדר שניים מהעיתונאים הבכירים שבסביבה, מאופרים ומחויטים במיטב המחלצות והעניבות (ללא סיגרים). השניים הטיחו בגפני, "אנחנו מחכים לך כבר שעה, כל האולפן מחכה ועונד רק בשבילך, זה לא הוגן". 

מה שמתברר זה שגפני ה'דגלאי' סיכם על ראיון נדיר עם השניים, אלא שהלו"ז הצפוף של חבר הכנסת גפני התעכב והוא לא הצליח להגיע במועד שנקבע. השניים, כאמור, עלו ללשכתו מהאולפן שבסביבה והוציאו את גפני בעיצומה של הפגישה עם מבקר המדינה - היישר לראיון סוער. 

סערת הרכבים

המערכת הפוליטית סערה השבוע סביב דרישת הרכבים של ראש הממשלה החליפי בני גנץ. שיירה של שני רכבי אאודי A8 יוקרתיים. אלא ש'שלוש קריאות' גילה כי יש פוליטיקאי צנועי שלא יודע להתעקש על רכב שרד ונאלץ ללכת רגלית למשכן הכנסת. 

מדובר בסגן שר התחבורה הנכנס, שניסה לעשות את דרכו הקצרה ממשרד התחבורה שבקריית הממשלה לישיבת הסיעה השבועית בכנסת. נהגו, שניסה להתניע שוב ושוב את רכב הטיוטה קאמרי משנת 2016 יד שנייה, לא הצליח. 

דקות של מאמצים עלו בתוהו, עד שמקלב, ממש כאחד האדם, החליט לעשות את הדרך לכנסת רגלית. עשר דקות הליכה ומקלב נכנס אל משכן הכנסת, מתנשף, היישר לקרבות האיתנים בין אייכלר לטסלר על תפקיד יו"ר הועדה לפניות הציבור. 

אפרופו שרים ורכבים, 'שלוש קריאות' יודע לספר כי השבוע נפגשו על כוס קפה שני שרים בממשלה המנופחת. הראשון שר המים וההשכלה הגבוהה, והשני שר שטרם קיבל משרד ונותר בינתיים רק עם תואר. שר המים התעניין בשלום חברו, "מה שלומך?". השר השיב, אתה לפחות שר המים וההשכלה הגבוהה, אני רק "שר האוטו".

השר שלא קיבל סמכויות שפך בפני אלקין את כעסו, "אין לי משרד, אין לי תקציב, אין לי מנכ"ל ואין לי אפילו לשכה, אז אני יושב ברכב כל הזמן",  "אני כנראה שר האוטו". 'שלוש קריאות' קורא להנהלת הממשלה לדאוג לו לפחות לרכב נוח שלא יכאב לו הגב. 

הקוגל של קבסה

יועצו של חבר הכנסת והמשפטן משה ארבל, שלום קבסה, המוכר כאחד היועצים האיכותיים בכנסת ישראל, לא טוב רק בלטגן ולבשל הצעות חוק, אלא גם יודע להכין קוגל. גילוי נאות: עדיין לא זכינו לטעום. אך מצעד הטועמים מעיד כנראה שאנחנו צריכים לעבוד על הזמנה מכובדת לזכות לטעימה. 

בכל יום רביעי, קבסה מגיע למשכן בגבעת רם מצויד במגש קוגל חם, ובין ההצבעות יגיעו ללשכה שורה של בכירי חברי הכנסת ושרים החל מסיעת הליכוד וכחול לבן ועד הרשימה המשותפת לשבת ולדסקס פוליטיקה על צלחת קוגל וכוס ויסקי משובח. 

לא מעט דילים פוליטיים, יוזמות חשובות ורעיונות למהלכים נרקמים סביב הקוגל של קבסה, אנחנו כמובן מחכים להזמנה דחופה. 

שלוש קריאות ארי קלמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד