י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתברר

שניים מהמעורבים במותו של פלויד - חדשים במשטרה

מתברר: שניים מתוך ארבעת השוטרים שהיו מעורבים במותו של ג'ורג' פלויד שמסעיר את ארצות הברית - היו בקושי כמה ימים כשוטרי סיור

שניים מהמעורבים במותו של פלויד - חדשים במשטרה
השוטר שרכן על פלויד עד מוות צילום: באדיבות המצלם

מדיווחים בתקשורת האמריקאית עולה כי שניים מתוך ארבעת השוטרים שהיו מעורבים במותו של ג'ורג' פלויד, היו שוטרים חדשים במשטרה. אחד השוטרים היה במשרה ארבעה ימים. אחד מהם היה במשמרת השלישית שלו אי פעם, ואילו דרק צ'ואבין, שלחץ עם ברכו את צווארו של ג'ורג' פלויד במשך כמעט תשע דקות, היה מפקד האימונים בשטח של אחד מהם.

השוטרים הללו - דרק צ'ואבין, אלכסנדר קואנג, תומאס ליין, וטו טאו - הגיעו לאחר שקיבלו קריאה על אדם שמשלם עם שטר מזויף של 20 דולר ב-25 במאי. הם עצרו את פלויד, וזה מת תוך כדי מעצר.

ארבעת השוטרים פוטרו ועומדים כעת בפני אישומים בגין מותו של פלויד. מותו הוציא מאות אלפי אנשים לרחובות. המחאות הפכו לזירת קרב עם בזיזה והרס חנויות, ירי לעבר שוטרים, זריקת בקבוקי תבערה, וונדליזם חסר גבולות.

כאמור, דרק צ'ואבין בן ה-44, לחץ עם ברכו את צווארו של פלויד בזמן שפלויד שכב על הכביש והתחנן לשוטר כי הוא לא נושם. צ'ואבין שירת במשטרת מיניאפוליס במשך כמעט 19 שנים.

השוטר שני הוא אלכסנדר קואנג בן ה-26. הוא עזר לרסן את ג'ורג' פלויד יחד עם דרק צ'אובין והשוטר תומאס ליין. קואנג התקבל לעבודה במחלקת המשטרה במיניאפוליס בדצמבר האחרון. הוא הצטרף למחלקה כצוער בפברואר 2019. כאשר מותו של פלויד התרחש, זו הייתה המשמרת השלישית של קואנג כשוטר, צ'ואבין היה מפקד ההדרכה של קואנג. כך לפי ה-CNN.

השוטר השלישי, תומאס ליין, בן 37, סייע לרסן את ג'ורג' פלויד יחד עם דרק צ'אובין ואלכסנדר קואנג. הוא הצטרף למחלקת המשטרה כצוער בפברואר 2019. לא הייתה לו היסטוריה של תלונות. ליין היה במשטרה במשך ארבעה ימים כשפלויד מת, כך טוען עורך דינו. ליין "עשה את כל מה שחשב שהוא אמור לעשות כשוטר בן ארבעה ימים", אמר עורך הדין.

השוטר הרביעי הוא טאו בן ה-34, עמד ליד השוטרים האחרים בזמן שהם ריסנו את ג'ורג' פלויד. טאו היה שוטר במשטרת מיניאפוליס מאז 2012.

גורג' פלויד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד