י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי חודש בקפסולות

ספידי כיף, חוף ים וזיצים: תמונת מצב מעולם התורה והישיבות

זמן קיץ בהיכלי הישיבות הפך להיות לראשונה במתכונת קעמפים: כתב 'בחדרי חרדים' בסיקור ענק על הישיבות איזו ישיבה לקחה את הבחורים לצימרים? באיזו ישיבה לקחו רק ליער בן שמן? היכן חילקו ארטיקים, באיזו ישיבה הבטיחו חוף ים והיכן השקיעו דווקא בארוחה חלבית?

ספידי כיף, חוף ים וזיצים: תמונת מצב מעולם התורה והישיבות
בחורי אור ישראל לומדים בקפסולות צילום: שוקי לרר

עולם הישיבות שחזר לזמן קיץ באיחור רב בגלל הקורונה - מי במתווה הקפסולות, ומי במתווה חזרה הביתה כל יום - עובר זמן קיץ לא רגיל. הרבה ישיבות שחררו את הבחורים לביתם אחרי חודש שלא יצאו מהישיבה, דבר שקשה על הבחורים שהתרגלו לצאת פעם בשלושה שבועות הביתה.

אחרי שהבחורים היו כאמור למעלה מחודש בתוך הישיבה ולא יצאו, בחלק מהישיבות ערכו לבחורים פעילויות בכדי לחלץ עצמות לקראת המשך הלימודים עד לסוף הזמן.

כך למשל בישיבת 'עטרת שלמה', בקריית הישיבה בראשון לציון הודיע ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שמהשבוע הקרוב יהיה חוף ים מיוחד עבור תלמידי הישיבה בראשון לציון ויהיו הסעות מאורגנות הישיבה בימי שני ורביעי - בחלוקה לפי ועדים ובשעות נפרדות.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי קיימת הצעה לבחורים להתחתן בקמפוס הישיבה על פי הכללים בהשתתפות הבחורים, זאת עקב כך שבחורים לא יכולים להגיע לחתונות בגלל הקפסולות.

בישיבת 'אור אלחנן' בשכונת רוממה בירושלים לקחו את הבחורים ל'ספידי כיף' בליל שישי, שם נהנו ממנגל על האש ושיעור כללי מראש הישיבה.

בחורי אור אלחנן ב'ספידי כיף'

בישיבת 'היכל יצחק' - לנדא היה אמורים לקחת את הבחורים לבריכה, אך בסופו של דבר הבחורים העדיפו ללכת הביתה מחמישי עד שני. בשני הקרוב הישיבה נפתחת עם קפסולות מורחבות של ועדים; כלומר: כל ועד מהווה קפסולה, אך הישיבה נעולה.

בישיבת 'אור ישראל', שם מוועד שישי ומעלה עזבו את הקפסולות לטובת לימוד בבית מדרש אחד, הביאו בליל שישי את אמן הקומזיצים שמואל גריינמן שריתק את הבחורים ברחבת הישיבה בזיץ מיוחד. בישיבה יחדשו קפסולה נוספת ביום ראשון.

בחורי אור ישראל בזיץ בליל שישי

בישיבת חברון בגבעת מרדכי מעוניינים שכל הבחורים ישהו בישיבה עד סוף הזמן ולא יצאו כלל.

בישיבת 'תורת זאב' של הגר"ב סולובייצ'יק, שם נכנסו הבחורים רק לפני שבוע לאחר שהתחייבו לשהות 45 יום רצוף -הבחורים לא יצאו כלל מהישיבה.

בישיבת פוניבז', שעדיין לא נפתחה, רק סניפים ברחבי הארץ, הגרב"ד פוברסקי יתחיל למסור החל מהשבוע שיעורים כלליים. אחד לבחורי הישיבה שגרים בירושלים ביום ראשון בשעה 9:30 בערב, בהיכל בית המדרש הגדול של חסידי באיאן. בנוסף לשיעור כללי הרגיל, ימסור הרב שיעור נוסף ביום רביעי בישיבת פוניבז' בשעה 18:00 אחה"צ.

בני הישיבה שגרים במודיעין עילית יבואו או לבני ברק או לירושלים. בימים הקרובים ייפתח בית מדרש לבני הישיבה תושבי העיר בית שמש לסדרים ולתפילות כפי הקיים בערים ב"ב, ירושלים, ומודיעין עילית.

בישיבת מיר ברכפלד פינקו את הבחורים בליל שישי בטשולנט שנקנה במיוחד במודיעין עילית ולא נעשה בישיבה.  בישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון דאגו לבחורים לארטיקים וגלידות.

בישיבת 'בית מדרש גבוה' – פינקל שחררו את הבחורים לשבת אחרי למעלה מחודש בקפסולות, כאשר מחר (ראשון) יחזרו הבחורים לקפסולה אחת גדולה בישיבה בירושלים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שישי ישיבת 'כנסת יצחק' במודיעין עילית שכרה את 'מקווה זכרון דוד' למספר שעות בערב שבת קודש.

באותן שעות יוחד המקווה לבני הישיבה בלבד, כשטנדר מיוחד מסיע את התלמידים בקבוצות למתחם המקווה, בכדי שלא יצטרכו לצאת לרחוב העיר, ולסכן את כל 400 התלמידים היושבים בבית מדרש אחד.

בישיבה גם ביקשו ממרכול מקומי שיקדיש שעה לבחורי הישיבה כדי שיוכלו לקנות שלא ביחד עם שאר הלקוחות ולהצטייד במטעמי השבת תוך שמירת כל כללי הבריאות.

בחורי כנסת יצחק קרית ספר רוכשים ממתקים בחנות

בחצר חסידות ויז'ניץ הרבי הורה לתלמידי הישיבה הגדולה של ויז'ניץ באלעד, הנמצאים בקפסולה בישיבה, לא להגיע לשבת שבע ברכות כמו כל בחורי הישיבות משאר הערים, עקב כך ששני בחורים ממתינים לתשובה לאחר שעברו בדיקה, בעקבות חום שהיה להם השבוע.

בחסידות הידקו חזק את ההפרדה בטישים ובפתילות השבת  - שבת שבע ברכות בקריה, בין כלל הישבות הנמצאים בקפסולות, כדי לשמור יותר חזק על ההנחיות, בעקבות החולים החדשים.

הישיבה הגדולה "תפארת לוי", שע"י מוסדות 'נהורא דאורייתא' הממוקמת בעיר אלעד ועומדת בראשותו של הגאון רבי משה הלוי, הצטרפה גם היא למיזם הקפסולות מתוך שימת דגש מיוחד על שמירת הוראות משרד הבריאות כדי שלא יהיו הדבקות המוניות חלילה.

למיזם הקפסולות בישיבה הייתה היענות אדירה מצד הבחורים אשר ציפו להתחדשות זמן קיץ בישיבה הקדושה.

נשיא הישיבה הגאון הרב מאיר דהן ועמו חתנו המנהל ר' דוד אגאי, דאגו למלא כל צורכם שלכל בחור ובחור בשהייתם בקפסולה, אשר ידוע שאין אפשרות לצאת מעת הכניסה למשך 45 יום. לצורך כך הם הוסיפו כל ערב לאחר סדר ג' ארוחה חלבית עשירה, ודאגו למנות אדם מבחוץ אשר יעשה את הקניות לבחורים בזמן שהייתם בקפסולה.

הקפסולה של ישיבת תפארת לוי

בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות היו אמורים לפתוח קפסולות נוספות, אך עקב כך שבחור מבחורי הישיבה פיתח תסמינים ביום שישי בבוקר - הוחלט שלא לפתוח את שערי הישיבה עד לתוצאות הבדיקה.

בישיבת רש"י כל הסניפים ברחבי הארץ יצאו לצימרים בדרום ובצפון בימי רביעי, שם התפנקו הבחורים בארוחות טובות.

בישיבת 'באר התורה' בבית שמש לקחו את הבחורים בליל שישי ליער בן שמן, שם סעדו הבחורים את ליבם ממיטב מעדני השבת ושמעו שיחה מהגאון רבי טוביה פולק, משגיח ישיבת 'עטרת ישראל' לצעירים.  

ישיבת אור ישראל ישיבת עטרת שלמה ספידי כיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד