י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנורבגי נתקע, פעילות הכנסת מצטמצמת

הח"כ מהרשימה המשותפת נדבק ושלח ארבעה ח"כים נוספים לבידוד

הנורבגי נתקע, הכנסת מצטמצמת: בשל הידבקותו של חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת - מנכ"ל הכנסת מבקש לדחות את ההצבעה על החוק הנורבגי וכן לצמצם את פעילות הכנסת ככל האפשר

הח"כ מהרשימה המשותפת נדבק ושלח ארבעה ח"כים נוספים לבידוד
סמי אבו שחאדה עם ח"כים במליאה צילום: דוברות הכנסת

בעקבות הידבקותו של חבר הכנסת סמי אבו שחאדה בקורונה, הכנסת תפעל במתוכנת מצומצמת. ארבעה מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת צפויים להיכנס לבידוד לאחר שקיים חשד כי נדבקו על ידי חבר הכנסת שחאדה.

בכנסת הודיעו הערב (מוצאי שבת) כי בתום החקירה האפידמיולוגית שנעשתה ע"י נציגי משרד הבריאות לחה"כ סמי אבו שחאדה, עולה כי ארבעה חברי כנסת מהרשימה המשותפת: ח״כ מטאנס שחאדה, ח״כ היבא יזבק, ח״כ עיידה תומא סולימאן וח״כ איימן עודה, וכן שני מנהלי הסיעה וארבעה אורחים שפקדו את לשכתו של חבר הכנסת - נדרשים להיכנס לבידוד ביתי.

בנוסף, בעקבות החשש לגל הידבקות בתוך משכן הכנסת, פנה הערב מנכ"ל הכנסת אלברט סחורביץ והודיע לחברי הכנסת כי המשכן יפעל בימים הקרובים במתכונת מצומצמת וכי החוק הנורבגי צפוי להידחות שוב ולא יעלה להצבעה בשבוע הקרוב. "מליאת הכנסת תפעל השבוע במתכונת מצומצמת. סדר היום ייקבע בתיאום עם נשיאות הכנסת ויכלול נושאים מוסכמים בהיקף מוגבל", קבע המנכ"ל.

מלבד השלמת חקיקת "חוק המענקים", שאר החוקים שיעלו יהיו רק על בסיס ההסכמה שגובשה בין יו"ר הקואליציה למרכז האופוזיציה. כאשר ועדות הכנסת תתכנס אך ורק באישור יושב ראש הכנסת.

בתוך כך, מחר, יום ראשון, אושרו להתכנס ועדות שכבר החלו בדיוני חקיקה. ועדת הכספים תתכנס לדיון בנושא "חוק המענקים" וועדת חוקה חוק ומשפט תתכנס לדיון בנושא "החוק הנורווגי".

כמו כן, מנכ"ל הכנסת הודיע כי תותר כניסתם של עד שני יועצים פרלמנטרים לשרים וחברי הכנסת ולא תתאפשר כניסת מוזמנים לחברי הכנסת. מנכ"ל הכנסת כתב הערב לחברי הכנסת, "אנו ממליצים לחברי כנסת שאינם נדרשים להגיע למשכן הכנסת, להימנע מלעשות זאת".

סמי אבו שחאדה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד