ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

"עובדים סוציאלים חרדיים הפכו למבוקשים מאוד"

בעקבות המחסור בעובדים סוציאליים חרדיים מתראיין הרב אברהם שוורץ לשעבר מנכ"ל משרד העבודה והרווחה בנושא זה: "כיום, הסיכוי למציאת עבודה עבור עובד סוציאלי חרדי נושק ל-100%"

"עובדים סוציאלים חרדיים הפכו למבוקשים מאוד"

בשנים האחרונות, במקביל לגידול המבורך שחל במגזר החרדי, חל גם גידול בצורך לעובדים סוציאליים חרדים. למרות שהציבור החרדי עצמו צמח ברוך ה' באופן מרשים, מספר העובדים הסוציאליים החרדים לא גדל בהתאם. מאות מוסדות חרדיים המטפלים במקרים של חינוך מיוחד, נכויות שונות וכו' משוועים למציאת עובדים סוציאליים בני המגזר החרדי.

"העובד הסוציאלי עוסק בתחום של סיוע לחלשים. הוא מסייע בשילוב החלשים בחברה נורמטיבית, בטיפול בחלשים בכל הרמות ובכל סוגי הטיפול והוא משמש כגורם המייצג את השכבות החלשות אל מול השכבות החזקות. מדובר במקצוע של חסד כפשוטו", אומר הרב אברהם שוורץ המשמש כיום כיועץ ללימודים אקדמיים לגברים במכללה החרדית ירושלים "העובד הסוציאלי מציל נפשות ממש. הוא מסוגל להעמיד משפחות שלמות על הרגליים ולהציל את חיי ההורים והילדים".

"כשכיהנתי כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה, נחשפתי אל הצורך האדיר שקיים בחברה החרדית לעובדים סוציאליים חרדים אשר מסוגלים להבין ולסייע לבני המגזר החרדי הנזקקים לסיוע. בתפקיד זה שימשתי לפני למעלה מחמש עשרה שנים ומאז הצורך הולך והופך לגדול יותר וקריטי יותר", מספר הרב שוורץ "בציבור החרדי אשר תחום החסד והרווחה כה מפותחים כך שהצורך בבעלי מקצוע אלו אף יותר גדול מאשר במגזר הכללי ועל כן המחסור בהם מורגש הרבה יותר".

מחסור גואה ועולה זה בתחום העובדים הסוציאליים החרדיים נובע בעיקר משום שעד לא מכבר לא היו מסודות אקדמיים שאפשרו לימודי עבודה סוציאלית ברמה גבוהה תוך שמירה על כללי הצניעות וטהרת הקודש הן בתוכן הלימודים והן במתכונת המסגרת של הלימודים.

לפני כמעט עשור הקימה הרבנית עדינה בר שלום, ביתו של מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף שליט"א, את המכללה החרדית ירושלים על מנת לאפשר לחרדים וחרדיות לרכוש השכלה אקדמית ברמה גבוהה תוך שמירה על הפרדה מוחלטת ופיקוח רבני על תכני הלימוד. אחד המקצועות הזוכים להצלחה רבה במכללה הינו תחום העבודה הסוציאלית הנלמדת במכללה מטעם אוניברסיטת בר אילן שאף מעניקה את התואר. מאז הוקמה המחלקה לעבודה סוציאלית במכללה החרדית ירושלים, סיימו את התואר בהצלחה עשרות גברים ונשים חרדים שהשתלבו בשוק העבודה.

"כיום, מוסדות חינוך מוכנים לשלם כל הון שבעולם על מנת לצרף לשורותיהם עובדים סוציאליים חרדים המסוגלים לטפל במקרים שונים בתוך החברה החרדית", ממשיך הרב שוורץ "אני עובד גם כמנהל התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון -תוכנית שמיד בביתר עילית.

אני נוכח בעבודתי שהצורך בעובדים סוציאליים חרדיים הינו ברמה כזו שאנו נזקקים לכל גבר חרדי המסיים לימודי עבודה סוציאלית. וכפי שאני רואה כל גבר חרדי שיפנה אלינו למכללה החרדית ירושלים נוכל לכוון אותו לגורמים העירוניים או למוסדות פרטיים בחברה החרדית כולה".

המכללה החרדית ירושלים ממוקמת בקמפוס מפואר בגן הטכנולוגי שבשכונת מלחה הירושלמית. במכללה לומדים מאות גברים ונשים חרדיים במגוון מסלולים לקראת קבלת תואר אקדמי איכותי ומבוקש. ייחודיותה של המכללה החרדית הינו שניתן לרכוש בה השכלה ולקבל תארים מטעם האוניברסיטאות והמכללות המובילות בארץ והכול, תחת קורת גג חרדית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד