י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחאת השחורים עברה בשלום

בעלי החנויות התמגנו עם תמונת ר' ישעיל'ה והשאירו רדיו פתוח

סגולת העכברים עם הצבת תמונתו של הצדיק הנודע מקערעסטיר זי"ע הוכחה השבת גם כמבריחת אפרו אמריקנים. בעלי עסקים חרדים בלייקווד תלו ביום שישי את תמונתו של הצדיק על חלון הראווה לקראת מחאה שתוכננה לשבת וראו זה פלא, היא עברה בשקט ואיש לא ניזוק | כמו כן הותר להם להשאיר תדר רדיו פתוח על גל שקט

בעלי החנויות התמגנו עם תמונת ר' ישעיל'ה והשאירו רדיו פתוח
חנויות לייקווד החרדיות ממוגנות צילום: TLS - לייקווד סקופ

ביום שבת בצהריים צעדו מאות תושבים מקומיים בשדרת קליפטון שבלייקווד-ניו ג'רזי, במחאה על מותו האכזרי הבלתי צודק של ג'ורג' פלויד בעיר מיניאפוליס שבמדינת מינסוטה.

פלויד, גבר אפרו אמריקאי נחנק למוות על ידי שוטר לבן לפני עשרה ימים, השוטרים המעורבים בפרשה נעצרו מיידית, הודחו מהמשטרה ובימים אלה עומדים לדין.

לאחר פרסום מותו של פלויד בתיעוד וידאו שזעזע את העולם, החלו מחאות סוערות שיצאו משליטה והתפתחו למהומות אלימות, תוך בזיזת חנויות ברחבי ארצות הברית, מה שהביא את בעלי החנויות למגן את עסקיהם מפני ביזה. הקהילה החרדית בלייקווד חששה מההפגנה שתוכננה מראש לצהריי השבת ואף קיבלה אישור מהמשטרה וכיסו מבעוד מועד את חלונות הראווה עם לוחות עץ, חלק מהם היו בעלי אמונה גדולה יותר וכיסו את חלונות עם תמונתו של הרה"ק ר' ישיעל'ה מקערעסטיר זי"ע, סגולה שהתגלתה כבדוקה להרחקת עכברים. במבחן התוצאה נראה שהתמונה הועילה גם הפעם, כאשר על פי הדיווחים, ההפגנה עברה בשקט ובשלווה ללא נזקים לרכוש.

שוטרים צעדו כתף אל כתף עם המפגינים, והחזיקו כרזה שעליה היה כתוב "אנחנו עומדים כאחד".

כמו כן, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוועד בלייקווד הודיע בשם רבני הקהילות כי ישנו היתר מיוחד להשאיר מכשירי רדיו דלוקים על התדר 107.9 המקומי, שם יפורסם מידע חשוב לקהילה. תדר הרדיו יהיה על גל שקט, אך גורמים רשמיים יפרצו לשידור במקרה של מידע קריטי שיועבר לקהילת לייקווד.

כן הורו הרבנים כי במידה ויש צורך לחייג למשטרה, לעשות זאת בשינוי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בסוף השבוע שעבר, כמה בעלי חנויות בשדרת קליפטון שבבעלות חרדית, הוציאו מהם לפני שבת דברי ערך מחשש שהמחאה תהפוך לביזה.

במהלך כל השבוע, המשטרה בלייקווד הודיעה לבעלי עסקים מקומיים להיות מודעים לכך שתתקיים הפגנה, והם יעשו הכל כדי לוודא שהתושבים מוגנים.

מפקד משטרת לייקווד, גרגורי מאייר, פרסם לפני ההפגנה הודעה בעקבות חששות בקהילה היהודית בה אמר: "תהיה מחאה שקטה, תהיה דקת דומיה לזכר ג'ורג' פלויד, ומקווים שהכל יהיה רגוע בצעדה, אנחנו מודעים שלהפגנות הללו מצטרפים פושעים ופורעים, אם אתם רואים משהו חשוד, מיד תדווחו לנו".

משטרת לייקווד פרסמה הודעה על המחאה: "אנו נערכים בעזרת אנשי הקשר של הקהילות שלנו, כך שנוכל להתמודד עם כל סיטואציה שעלולה להתעורר. בראש סדר העדיפויות שלנו זה לשמור על בטיחות הקהילה שאנו משרתים, תוך מתן אפשרות וכיבוד של הזכות להפגנה שלווה".

התמונות באדיבות לייקווד סקופ

מחאת שחורים גורג' פלויד רבי ישעילה מקרעסטיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד