י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש בקריה השמורה

ההתפרצות בגלל השטיבלא'ך והמתפללים מבחוץ

קרית צאנז בנתניה שנשמרה מכל משמר בימי הקורונה גילתה מספר חולים מאומתים וסגרה בעקבות כך את כל בתי החינוך. אחד התושבים מצביע על השטיבלא'ך של התושבים שהגיעו מחוץ לקריה ללא מסכות

ההתפרצות בגלל השטיבלא'ך והמתפללים מבחוץ
קרית צאנז בנתניה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מספר חולי קורונה שהתגלו בקרית צאנז בנתניה, הוחלט למנוע סיכונים והחל מהיום נסגרו כל בתי החינוך לבנים ובנות בקריה למשך מספר ימים.

סיבת ההתפרצות בקריה החסידית של צאנז לא ברורה כלל, שכן מאז פרוץ הנגיף בקרית צאנז בנתניה לא היה חולה אחד, לאחר שהתושבים היו שמורים מאוד בכל ההוראות של משרד הבריאות מאז תחילת הקורונה ועד היום.

כזכור, הלווית הרבנית ע"ה, אמו של האדמו"ר מצאנז, התקיימה בנוכחות המשפחה בלבד ללא שום מלווה אחר, דבר נדיר כשלעצמו. כך גם כל הטישים הגדולים - נעשו בצמצום ממש בתוך ביתו של הרבי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי כל הבדיקות סיבת ההתפרצות היא בית המדרש המרכזי בקריה, המשמש כמפעל שטיבלא'ך (חדרי תפילה מ.ו.) למאות אנשים תושבי העיר נתניה המגיעים להתפלל מידי יום ביומו בקריה החסידית השלווה.

לדברי תושבים עמם שוחחנו הם אומרים, "העובדה שעד היום לא היה שום חולה קורונה בקריה מביאה למסקנה שפתיחת בתי הכנסת על אף כל האזהרות והמריבות, של הגבאי מול אנשים שאינם תושבי הקריה שבאו ללא מסכות, מביא לידי חשש לגבי מקור ההתפרצות".

בתוך כך, בקרית צאנז הקימו חפ"ק של כל גורמי החינוך וראשי הציבור. שם שולחים כל מי שהיה לצד חולים מאומתים לבדיקות. על פי הנתונים, פחות מאחוז מכלל תושבי הקריה נמצאו חיובים.

כמו כן, כל אלו שנמצאים בבידוד נמצאים בהשגחה נוספת של וועד הקריה שהקים מערך סיוע מקיף בו מביאים להם הביתה את כל המצרכים.

במקביל, ובכדי למנוע התפשטות נוספת, נקטו בקריה בצעד חריף ויוצא דופן וכלל לא מתבקש מאליו. סגירת כלל בתי החינוך בקריה.

במשרד הבריאות, שם שוחחנו הבוקר עם מנהלי החינוך בקריה, ציינו לשבח את ההחלטה שקיבלו בשעה שיש רק חניך 1 מאומת ורק בבית ספר של הבנות. תוך ציון שברמה הארצית מתרגמים את העלייה בתחלואה בהגברת מספר הבדיקות שהתוצאות שלהן מצביעות על חולים חדשים, ולאו דווקא בהתפרצות. 

 

קרית צאנז נתניה קורונה שטיבלאך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד