ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא בחל באמצעים"

אישום: התחפש ל'הומלס' והצית את בתי הדין

כתב אישום הוגש נגד ציון כהן, בן 68 ממרום גולן בגין הצתת מבני המועצות הדתיות ברחבי הארץ – במטרה למנוע קבלת שירותי דת מהציבור החילוני. "לא בחל באמצעים, וללא מורא מהחוק התפרץ למוסדות הדת, הטמין בהם מטענים והצית אותם"

אישום: התחפש ל'הומלס' והצית את בתי הדין
הנזק שנגרם בביה"ד בת"א צילום: כב"ה מחוז דן

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (ראשון) כנגד יצחק בן ציון כהן, תושב היישוב מרום גולן שבצפון, אשר מואשם בהצתת מבני המועצות הדתיות ברחבי הארץ בחודש שעבר.

על פי כתב האישום שהוגש כנגד כהן לבית משפט השלום בלוד, בחודש ינואר 2019 גמלה בלבו של כהן החלטה לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל' באמצעות השלכת מטענים וחומרים מאיצי בערה לתוככי המבנים, שיתלקחו בכל המוסדות בו זמנית, וזאת מתוך מטרה לגרום להפסקת מתן השירותים של מוסדות הדת לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו העיקרית והיא  - הפרדת דת ומדינה.

החל מחודש ינואר 2019 או בסמוך לכך, החל הנאשם לבקר במוסדות דת שונים ברחבי ישראל, על מנת לאסוף מידע בנוגע אליהם וזאת כשהוא מסווה את זהותו ומחופש ל"הומלס" והכל על מנת לבחור את מוסדות הדת הנגישים ביותר לקידום התוכנית העבריינית.

מכתה האישום עולה כי לצורך קידום התוכנית העבריינית, בתאריך שאינו ידוע רכש כהן ציוד וחומרים שונים וייצר עמם מטענים משני סוגים: האחד, מטען תבערה פירוטכני מאולתר הגורם בפעולתו ללהבה  השני, מטען חבלה שנועד לגרום לפתח כניסה בשמשת החלון.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 של המשטרה, סיימה את החקירה שעסקה בהצתה וגרימת נזק בשווי של מיליוני שקלים למבנים המשמשים מועצות דתיות ברחבי הארץ. עם סיום החקירה החליטו בפרקליטות לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

המקרה החל בתאריך 17 למאי, אז התקבלו במשטרת ישראל מספר דיווחים אודות אירועי גרימת נזק והצתה של מבנים המשמשים מועצות דתיות בערים כפר סבא, פתח תקווה, תל אביב ואשדוד. שלושה ימים לאחר מכן, בעקבות פעולות חקירה מאומצות ואינטנסיביות נעצר תושב הצפון, בן 67, לחקירה באזהרה בחשד למעורבות באירועים.

במהלך החקירה גילו החוקרים כי החשוד עומד מאחורי אירוע דומה שהתרחש בשנת 2005, אז הוצת על ידו מבנה המועצה הדתית בתל אביב.

עוד עלה במהלך החקירה כי החשוד השתמש במטעני תבערה ובציוד שאפשר לו לכוון את תזמון הצתתם על מנת שיתרחשו באותו מועד בכל המבנים.

ממשטרת ישראל נמסר עם תום החקירה: "המשטרה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להבטיח את בטחונו ושלומו של הציבור ולמנוע פגיעה בשלטון החוק".

כעת, עם הגשת כתב האישום, מואשם כהן במספר עבירות חמורות בהם: כניסה והתפרצות לבנין שאינו מקום מגורים בנסיבות מחמירות, ייצור נשק, החזקת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, הצתה וניסיון הצתה.

כאמור, במהלך החקירה עלה כי עומד מאחורי מקרה נוסף בו הוצת מבנה המועצה הדתית בתל. מכתב האישום כי בחודש אפריל 2005 גמלה בלבו של החלטה לגרום לשריפת בית הדין הרבני בתל אביב, וזאת מתוך מטרה לגרום להפסקת מתן השירותים של בית הדין לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו העיקרית והיא - הפרדת דת ומדינה.

כתב האישום מעיד כי במקרה הזה, כבר בשנת משנת 2004 החל כהן לבקר בבית הדין ולאסוף מידע בנוגע לדרכי הגישה אליו. ביום 26.4.2005, הצטייד כהן בכלי פריצה ובמצית. ביום 26.4.2005, נסע הנאשם לתל אביב על מנת לבצע את התוכנית.

באותו הלילה, הגיע הנאשם רגלית לבית הדין עם הציוד, פרץ את דלת הכניסה לבית הדין באמצעות כלי פריצה ונכנס לבית הדין. שם, הבחין במגרסה ולידה שלושה שקים של חומר גרוס.

הנאשם, הוציא את המצית עמו הצטייד, והצית שק של חומר גרוס. באותה העת ונוכח השריפה שגרם הנאשם, הופעלה בבית הדין אזעקה המתריעה על שריפה והנאשם נמלט מהמקום. כתוצאה מהמעשים נשרפה הקומה הראשונה של בית הדין לרבות עמדות הקבלה ותיקי הארכיון. כמו כן נגרם נזק המוערך בכ-2.7 מיליון שקלים.

במקרה הזה מואשם כהן בכניסה והתפרצות לבנין שאינו מקום מגורים והצתה. הפרקליטות הודיעה  לבית המשפט  כי קיימת אפשרות לפיה יתבקש בית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל, אם יורשע בתיק זה. כאמור, בעקבות העבירות החמורות החליטו בפרקליטות מבית המשפט לבקש את הארכת מעצרו של כהן עד תום ההליכים.

בבקשת הארכת המעצר מציינים בפרקליטות כי כהן הודה  במיוחס לו בכתב האישום ואף כתב יומן המתאר את המעשים והמניע באופן מפורט בזמן אמת. בנוסף נמצאו בביתו דפים ובהם מלל הקשור לביצוע ההצתות, מחסן שנמצא בסמוך לבית המשיב, ובו מטענים דומים למטענים שהטמין במוסדות הדת וציוד נוסף. זאת יחד עם סרטוני מצלמות אבטחה המתעדים אותו בסמוך לזמן ולמקום ההטמנה.

הומלס בית הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד