ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כנגד כולם

"עשרות מנהלי ת"תים בי-ם התאחדו בוועד מרכזי לקבלת החלטות

על רקע התפשטות הקורונה: עשרות מנהלי תלמודי תורה ברחבי ירושלים התכנסו בסוף השבוע האחרון

"עשרות מנהלי ת"תים בי-ם התאחדו בוועד מרכזי לקבלת החלטות
ישיבת איגוד מנהלי הת"תים צילום: באדיבות המצלם

בסוף השבוע האחרון התכנסו עשרות מנהלי תלמודי התורה בבירה, תחת איגוד המנהלים "כנגד כולם", הכינוס נערך באולם הנהלת העירייה ביוזמת מחזיק תיק חינוך חרדי סגן רה"ע אברהם בצלאל ובהשתתפות רבנים וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

איגוד מנהלי הת"תים הוקם לבקשת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ובברכת נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגר"ש כהן שליט"א, במטרה לקבל החלטות עירונית הנוגעות לתלמודי התורה בשיתוף המנהלים, כגון השבתת מערכות הלימודים במצבי חירום של קורונה ושלג. האיגוד יקבל החלטות משותפות לגבי תוכן הלימודים, ותוכניות חינוכיות היוצאות במימון אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים.

בנוסף, הארגון יקים מיזמי חינוך חדשים, מרכזי לימוד והעשרה לתלמידים, וכן יערוך טיולים וסיורים באתרים בירושלים. בראש המטרה להקמת האיגוד, עומד ריכוז המידע והכוונה מטעם העירייה מול מוסדות החינוך בבירה.

מחזיק תיק חינוך חרדי סגן רה"ע אברהם בצלאל הסביר למנהלים במהלך הכינוס: "עם כניסתי לתפקיד, ראיתי לנכון בהקמת גוף מסודר אשר ירכז את כלל מנהלי הת"תים בירושלים. זאת במטרה לסייע במצבי חירום וקבלת החלטות שונות, בתיאום מלא ובשיתוף פעולה". בצלאל הוסיף והדגיש: "נדרשנו לדבר ביתר שאת, עם פרוץ התפשטות נגיף הקורונה. הבלבול הרב שנוצר ואי העברת מידע מסודר, ויתרה מכך, קבלת ההחלטות של בכירי המערכות מבלי לשמוע את ראשי מוסדות החינוך, אינה מתקבלת על הדעת".

ראש העיר משה ליאון שהשתתף בכינוס, התקבל במילים חמות מסגנו אברהם בצלאל שהדגיש בפני הנוכחים כי מאז בחירתו, פועל ראש העירייה ללא לאות לטובת מוסדות החינוך החרדיים, הן בבניית כיתות והן בהגדלת תקציבים ותוכניות מגוונות. ראש העירייה הודה למנהלים על פעילותם לשיפור ותיקון העיוותים שנוצרו במערכת החינוך בעשרות שנים האחרונות, והדגיש כי הוא ימשיך לתקן לקויות ולשפר את המערכת החינוכית יחד עם מחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל - ליאון הוסיף "אנחנו כאן בכדי להקשיב לכם, סגני אברהם בצלאל שהוא כאח לי, עושה מאמצים רבים ופועל לילות כימים למענכם ובשבילכם". עשרות המנהלים שהשתתפו בכינוס הודו לראש העיר על האוזן הקשבת והסיוע למוסדות החינוך, לטובת אלפי ילדי ירושלים.

בכינוס השתתף בנוסף, מנהל אגף חינוך חרדי שמואל גרינברג שבירך את המנהלים המשתתפים וסיפר כי לאור פעילות מחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל ולאחר דיונים אינטנסיבים, הוכפל התקציב הכספי להצטידות ושיפוצים במוסדות הפטור, המשמעות היא הכפלת המימון פר ראש לכל תלמיד ובמהלך השנים הקרובות התקציב יגדל כל תחילת שנה, לפי התווית מחזיק התיק. גרינברג הדגיש כי מטרת האגף היא לשרת את מנהלי המוסדות בירושלים לטובת הילדים, והוסיף: "הרב בצלאל מונח בכל פרט והוא איש מקצוע חוץ מתפקידו הפוליטי, במקביל להתווית הדרך פועל מחזיק התיק בשיתוף עם האגף לטובת תלמידי ירושלים". סגן רה"ע אברהם בצלאל שיבח את מנהל האגף שמואל גרינברג, והדגיש כי על אף שהוא בתחילת דרכו, הוא הספיק לעשות הרבה במסגרת תפקידו, יורד לשטח וקשוב לצרכים.

במהלך הכינוס העלו ראשי הת"תים את המצוקות השונות עמם הם מתמודדים, והודו על הדלת הפתוחה והסיוע של מחזיק תיק חינוך חרדי סגן רה"ע אברהם בצלאל. בתום הכינוס, הונחו מנהלי הת"תים למלא הצעות שונות לטובת הגדלת הסיוע למוסדות החינוך, הן בתוכניות חינוכיות והן באיגום משאבים עירוניים לטובת המוסדות.

ירושלים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד