י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שם דבר בחסידות גור

בד"ה: החסיד רבי אברהם בוך ז"ל הלך לעולמו

מחסידות גור נעקרה דמותו של הרב החסיד רבי אברהם בוך ז"ל מחשובי החסידים ומי שהקים את רשת הכוללים הראשונה בארץ והיה ליד ימינו של האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל • בן 83 בפטירתו

בד"ה: החסיד רבי אברהם בוך ז"ל הלך לעולמו
החסיד רבי אברהם בוך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטר לבית עולמו הרה"ח רבי אברהם יחזקאל בוך ז"ל, מחשובי חסידי גור, ומי ששימש כמשב"ק אצל האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל ומנהל רשת כוללים גדולה במשך שנים רבות והוא בן 83 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בירושלים בי"ח טבת תרצ"ז לאביו החסיד רבי יעקב זאב בוך ז"ל, שהיה מיקירי קרתא דירושלים, ולאמו מרת אסתר ע"ה. היה חתנו של הרה"ח רבי אברהם שלמה פרנקל ז"ל. 

מצעירותו דבק באדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל והיה החסיד המקורב ביותר אליו. ר' אברהם היה מלווה אותו לכל מקום ושירת אותו באמונה עד יום פטירתו בשנת תשל"ז.

גם לאחר פטירתו המשיך לדבוק במורשתו ובכל מוצאי שבת היה פוקד את קברו ומדליק במקום 'נר תמיד'. ברבות השנים הקים רשת כוללים גדולה ותחת חסותו היו כוללים רבים. "הוא למעשה זה שהקים רשת כוללים הראשונה בארץ", מספרים מכריו ל'בחדרי חרדים'.

בשנת תשנ"ז עבר לארה"ב, שם התגורר והתפלל בשטיבל 49 של חסידי גור והיה מחשובי קהילת גור בארה"ב. הקהילה של גור בארה"ב שספגה בחודשים האחרונים מכות קשות בגלל מגפת הקורונה בפטירתם של ראשי הקהילה ונכבדיה מאבדת היום את החסיד רבי אברהם בוך ז"ל.

בארץ הקודש נודע כאיש חסד גדול. הוא תמך בעשרות משפחות. אין ירושלמי שלא ידע מי זה אברהם בוך וביתו ברחוב נחמיה היה פתוח לרווחה. כשר' אברהם שמע שלאדם אין כסף הוא נתן מכספו והונו ותמיד דאג שיהיה ברווח לכולם.  

"כל אנשי ירושלים הכירו אותו, הוא היה אבן מאבני ירושלים, היה מגיע מידי יום בבוקר לכותל המערבי, היה יהודי של ירושלים". מספרים מכריו. תמיד הלך עם עיניים למטה ברחוב כשספר תהלים בידו. הוא תרם את כל הסידורים של בית המדרש הגדול גור, והיה זוכה לכבוד בהיותו מהיושבים ראשונה במלכות בית גור. במיוחד זכה לקרבה יתירה מהאדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל שכיבדו תמיד לשבת ראשונה כהוקרה על כל פעולותיו הכבירות. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים, בנות, חתנים וצאצאים הממשיכים בדרכו. 

מסע הלוויה ביום שלישי בשעה 10:30 בבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול של חסידות גור ברחוב ירמיהו להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

משמאל: עם האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל

חסידות גור אברהם בוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד