י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בפעילות שר הדתות

הנער שטבע בחוף באשדוד ייטמן ללא תשלום

לאחר שהובא לידיעתו של שר הדתות יעקב אביטן כי אין מי שיכסה את הוצאות הקבורה של הנער יהודה בילוג שטבע באשדוד, הוחלט כי תתאפשר קבורתו ללא תשלום בבית העלמין בעיר

הנער שטבע בחוף באשדוד ייטמן ללא תשלום
יהודה בילוג צילום: באדיבות המשפחה

לאחר יומיים בהם נערכו חיפושים קדחתניים, נמצאה גופתו של הנער יהודה בילוג בחוף אשדוד. הוא טבע ביום רביעי בשבוע שעבר, אולם להוריו לא היה את הכסף לשלם בכדי לקנות חלקת קבורה, כך דיווחו בחדשות 12. שר הדתות התערב לאחר שהנושא הובא לידיעתו והוחלט יחד עם המועצה הדתית באשדוד לאפשר את קבורתו של הנער בבית הקברות באשדוד ללא תשלום.

כזכור, יהודה בילוג הלך עם חבריו ביום רביעי בשבוע שעבר לבלות בחוף הקשתות באשדוד. הוא נסחף במים וחבריו לא מצאו אותו, לאחר יומיים של חיפושים הוא נמצא.

חובש בכיר במד"א, אוראל אסולין, סיפר אז: "כשהגענו לחוף ראינו את הנער שוכב בסמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה לאחר שאזרחים משו אותו מהמים".

ליהודה ז"ל אין אזרחות ישראלית למרות שנולד בישראל, מאחר שהוריו פיליפינים ועקב כך הביטוח לאומי אינו משתתף בתשלום על קניית חלקת הקבורה שעומד על קרוב ל-50 אלף שקלים. חבריו של יהודה התגייסו לעזור למשפחה ופתחו בקמפיין ובקריאה לציבור להשתתף בעלות הקבורה.

כאמור, בעקבות הפרסום בחדשות 12 על אי היכולת של הוריו לממן את קניית חלקת הקבורה, לשכתו של שר הדתות יעקב אביטן התערבה והוחלט כי הנער יהודה ייטמן בבית הקברות באשדוד.

הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין באשדוד בשדרות משה סנה, שער 3, באולם ההספדים‎ שם הובא לקבורה בנחישות וברגישות על ידי הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית בעיר.

אשדוד טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד