י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתווה הסיוע

המשבר באל-על: הנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר

המשבר באל-על: לאחר דיונים רבים בין החברה לאוצר, הוחלט כי החברה תקבל הלוואה של 250 מיליון דולרים מהבנקים וכן תינתן בהלוואה בהנפקה של מניות נוספות בבורסה

המשבר באל-על: הנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר
מטוס של חברת אל על צילום: unsplash

חברת אל-על, כמו חברות תעופה רבות, נפגעה קשה בעקבות משבר הקורונה ונקלעה לחובות, לאחר דיונים רבים בין החברה לאוצר, הוחלט כי החברה תקבל הלוואה של 250 מיליון דולרים מהבנקים לאומי ודיסקונט, במסגרת תוכנית החילוץ של החברה, ועוד 150 מיליון דולרים תינתן בהלוואה בהנפקה של מניות נוספות בבורסה.

תכנית החילוץ תחייב את חברת אל-על לנקוט בצעדיי התייעלות ותאלץ אותה לבצע גם צעדים קשים. כך אל על תיאלץ לפטר 2,000 עובדים ובהם 500 עובדים טכניים ו-175 טייסים. נוסף לכך, על החברה למכור 17-15 מטוסים ולבטל בין שמונה לעשרה יעדים אליהם החברה מפעילה את קוויה

לפני מספר שבועות כתב המנכ"ל של אל-על מכתב בהול לראש הממשלה ודחק בו להתערב מידית: "כראש הממשלה אתה נושא באחריות העליונה לכך שלאחר 72 שנים אל על תסיים את דרכה במשמרת שלך, ולכן אנו מבקשים שלא תתקבל החלטה מבלי שתינתן לנו האפשרות להציג לך את ההשלכות של הדרישות החדשות של משרד האוצר".

חברת אל-על נקלעה למשבר חמור ביותר ועומדת בפני פשיטת רגל עקב מגיפת הקורנה שמתפשטת בעולם ואילצה את החברה להפסיק את פעילותה ולבטל את קווי הטיסות ולהוציא כמעט את כל העובדים לחל"ת.

אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד