ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

מנכ"ל החינוך העצמאי מזהיר: מלמד שיסתובב ללא מסכה - יושעה

מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין אומר כי הגיעו אליו תלונות על מלמדים במוסדות החינוך שמזלזלים בהוראה של עטיית מסכה. הוא מזהיר את אנשי הצוות בתלמודי התורה: מלמד שיזלזל בהוראה לעטות מסכה - יושעה באופן מידי • בנוסף הודיע סורוצקין כי יבוטלו הטיולים 

מנכ"ל החינוך העצמאי מזהיר: מלמד שיסתובב ללא מסכה - יושעה
מלמדים בתלמוד תורה בצל הקורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

פרסום ראשון: בעקבות הגידול במספר החולים ברחבי הארץ, כשמוקד ההתפרצות נמצא בבתי הספר ומוסדות החינוך, בחינוך העצמאי מחדדים את הנהלים ומאיימים כי מלמדים שיסתובבו במתחם בתי הספר ללא מסכות, מסתכנים בהשעייתם מהתפקיד.

במכתב ששיגר הרב אליעזר סורוצקין למנהלי המוסדות נכתב: "הגיעה אלי תלונה על איש צוות המזלזל בחבישת מסיכה בתחומי בית הספר, למרות הוראת המנהל. הנהלת החינוך העצמאי רואה תופעה מעין זו בחומרה רבה עד כדי השעיה מיידית של איש צוות שתתקבל לגביו תלונה".

מנכ"ל 'החינוך העצמאי', הרב אליעזר סורוצקין

במכתב הוסיף וכתב הרב סרוצקין, כי יש לצמצם את מספר המשתתפים במסיבות סיום שנה, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, כמו גם ביטול הטיולים. "לעת עתה, בתי הספר של החינוך העצמאי לא יצאו עם תלמידיהם לטיולים (גם אם הנוהל הכללי מאפשר זאת). אנו ננקוט במשנה זהירות ונמנע בכל אופן מקיום טיולים כאמור, עד להודעה חדשה".

"ככלל", כותב הרב סורוצקין "החינוך העצמאי נוהג ע"פ ההנחיות והוראות הבריאות שנתנו לכלל מערכת החינוך. עם זאת, הוחלט לאפשר לבתי ספר גדולים וצפופים, לצמצם את שעת הלימודים האחרונה בכיתות ד' - ח', בתיאום ואישור הפיקוח. יש לנצל הקלה זו לכך שהיציאה מבית הספר לא תהיה של כלל השכבות יחד, אלא במועדים שונים, על מנת למנוע צפיפות מסוכנת בשעת היציאה. יש להשלים את שעת הלימודים החסרה – באמצעות המרחבים הקוליים".

לסיום הוא כותב "מנהלים מסורים, אנו נשאלים שאלות רבות, בתחומים מגוונים, הקשורים כולם למשבר הקורונה, שאנו לצערנו, עדיין בעיצומו. לא לכל שאלה קיימת תשובה, זה נכון. מנהלים מתקשים לתכנן את סוף השנה, את ימי החופשה, את פעילויות הקיץ ועוד. התקופה בולטת בחוסר היציבות שמאפיין אותה. אנו עושים מאמץ להשיב לכל פניה ולעדכן אתכם בהתפתחויות, סמוך ככל האפשר להתרחשותן, אולם... "עַל חוֹמֹתַיִךְ יְרוּשָׁלִַם הִפְקַדְתִּי שֹׁמְרִים, כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה..." 'השומרים' הם כל מנהל במקומו. כל אחד ואחת יפעילו שיקול דעת ובמלא האחריות, יעשו את הטוב ביותר, בעמדם בפני קבלת כל החלטה".

 

חינוך העצמאי אליעזר סורוצקין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד