י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסכם מיוחד עם החנות

בבית מדרש עליון חזרו: מי שפספס תפילה בישיבה שיתפלל ביחידות

בישיבת 'בית מדרש עליון' קראו לכל הבחורים לחזור כרגיל תוך שמירת קפדנית על ההנחיות. בישיבה ילמדו במספר מתחמים שונים. אין לצאת משטח הישיבה כלל, למעט אישור מיוחד לחתונות 

בבית מדרש עליון חזרו: מי שפספס תפילה בישיבה שיתפלל ביחידות
הלימוד בישיבת בית מדרש עליון צילום: שוקי לרר

אחרי כשלושה חודשים,  בחורי ישיבת בית מדרש עליון בבני ברק שבו היום (ראשון), ללימודים כסדרם, לאחר שבתקופה האחרונה פעלו בישיבה רק שש קפסולות לבני השיעורים, 150 בחורים מתוך 600. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בישיבה חילקו את הבחורים לפי השיעורים, כך ששיעור א' ושיעור ג' לומדים בשני צידי בית המדרש הישן ברחוב קושניר, שיעור ב' בצד ימין של חדר האוכל והקיבוץ בצד שמאל של חדר האוכל החדש.

כך גם השיעורים והארוחות מחולקים לפי מיקומים ושעות. הישיבה נפתחה בשיעור פתיחה מראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר שמסר תחילה לבחורים הנמצאים במקום אחד ובערב ימסור ראש הישיבה דברי פתיחה לבחורים שנמצאים במקום האחר. 

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים', כי בישיבה אימצו קו נוקשה בכל מה שקשור לתנאי השהייה של הבחורים. לבחורים אסור לצאת כלל ממתחם הישיבה עד לסוף הזמן בתשעה באב בלי אישור ממשגיח הקטן הרב יוסף שלמה קורלנסקי, בנוסף אסור להיכנס לקומות או לדירות של שיעורים אחרים. אסור להיכנס לשירותים ומקלחות של חדרים אחרים, חלה חובה על מדידת חום, דיווח על תסמינים במידית, חובה עטיית מסכה ואין להתפלל או ללמוד בבתי כנסת מחוץ לישיבה ואף לא ללכת למקווה.

בהוראת ראש הישיבהי הגר"י אונגרישרי מי שהפסיד את התפילה בישיבה עליו להתפלל בחדרו ביחידות. בישיבה הגיעו להסכם עם אחת החנויות בשכונה שפעם בשבוע היא תפתח בשעה מיוחדת עבור הבחורים, בכדי שיוכלו לקנות דברים חיוניים. 

בנוגע להשתתפות בחתונות, הוחלט כי רק חברי הוועד של החתן ישתתפו בחתונות ורק עם מסכות וכפפות. בנוסף, החתן חייב למנות רישום של הבחורים שהשתתפו; מתי הגיעו ומתי יצאו מהחתונה. 

בית מדרש עליון קפסולות הרב ירחמיאל אונגרישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד