ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בית הכנסת נפתח

חתונה ראשונה אחרי המגיפה: החתן מרומא הכלה מישראל

אחרי שלושה חודשים נפתח בית הכנסת הגדול ברומא, שהיה סגור בעקבות מגיפת הקורונה, בו נחגגה חתונה מרגשת של זוג יהודים מרומא ומישראל | הורי הכלה לא הצליחו להגיע מישראל לחתונה בגלל חובת הבידוד

חתונה ראשונה אחרי המגיפה: החתן מרומא הכלה מישראל
בית הכנסת הגדול ברומא צילום: באדיבות המצלם

בית הכנסת הגדול ברומא אירח חתונה ראשונה אחרי הקורונה. איטליה סבלה מעשרות אלפי מתים מהנגיף, אך אתמול נערכה בבית הכנסת הגדול ברומא חתונה ראשונה מזה שלושה חודשים.

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר כתב פוסט מרגש בחשבון הפייסבוק שלו, בו סיפר על החתונה: "את מרקו הכרתי ביום הראשון שהגעתי לרומא. הוא הכשיר עבורי את המטבח בבית השגריר והכין לי ארוחה קלה. שמחתי. ביקשתי שישאר. מאז הוא הפך לשף הראשי שלנו. מבשל מדהים. חוץ מזה הוא לומד לתואר שני בפסיכולוגיה".

"לפני כחצי שנה, הוא פגש את אלינור, ישראלית הלומדת פה רפואה שנה שישית. הם קבעו להתחתן לפני פורים בכותל המערבי. אבל אז סגרו את הטיסות. העבירו את החתונה לבית הכנסת הגדול ברומא. אבל אז סגרו את בתי הכנסת באיטליה".

"הצעתי לקיים את החתונה אצלי בבית השגריר, בנוכחות עשרה. היה עצוב מדי. עכשיו, כשהמגיפה נמצאת במגמת ירידה חזקה, תודה לאל, הם מתחתנים".

"שמחה גדולה. אמנם לא בערי יהודה ובחוצות ירושלים, כפי שתוכנן מלכתחילה, אלא ברומא. אבל עדיין, קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה, קול מצהלות חתנים מחופתם ונערים ממשתה נגינתם. איטליה בכלל, והקהילה היהודית ברומא, עדיין מחלימות מפצעיהן, ונקווה שהשמחה הזאת תביא בכנפיה עוד שמחות רבות. לא הצלחנו להביא את הוריה של אלינור - רמי ושרה - מישראל, ללא חובת בידוד."

החופה התקיימה בשידור חי בחשבון הפייסבוק של שגרירות ישראל באיטליה.

השגריר סיכם. כי "נותר לנו לשמוח בשמחתם ולאחל להם את כל הטוב שבעולם. אמנם רחוק פיזית, אבל קרוב מאוד בלב."

"חכמינו לימדו שכל המשמח חתן וכלה, כאילו בנה אחת מחורבות ירושלים (בבלי, ברכות). לרעיון העמוק הזה, נודעת קומת משמעות נוספת ברומא, בקהילה העתיקה בעולם, דקות הליכה משער טיטוס".

רומא בית הכנסת הגדול דרור אידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד