י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסתירים נתונים אמיתיים

התפרצות גל שני באיראן: אלפי מתים

באיראן סובלים מגל שני של קורונה עם אלפי מתים מידי יום. משרד הבריאות לא מפרסם את הנתונים האמיתיים. עד כה פרסמו כי בסך הכללי כי מתו עשרת אלפים אזרחים, אולם בארגון הבריאות העולמי מעריכים שמדובר במספר גבוה בהרבה

התפרצות גל שני באיראן: אלפי מתים
אילוסטרציה צילום: pixabay

איראן הפכה למדינה הראשונה המדווחת באופן רשמי על גל שני של מגיפת נגיף הקורונה, המקרים הללו הגיעו לאחר שהרשויות הקלו את הסגר.

ביום רביעי האחרון הודיע משרד הבריאות על שיא של קרוב ל-4000 מהנגיף, כשהיא סופגת את היום הגרוע ביותר שלה, עם מעל 3,000 מקרים שפורסמו ב-30 במרץ.

איראן החלה להקל את מגבלות התנועה שלה - שהוטלו על האזרחים בפברואר האחרון בזמן שהנגיף השתולל, אך בחודש אפריל החלה האטה של קצב הנדבקים בנגיף.

המקרים החלו להופיע שוב בתחילת מאי וכעת הם עומדים על מעל 3,000 מתים במשך שלושה ימים ברציפות.

האיראניים טענו כי 'הגל השני' הוא למעשה תוצאה של בדיקות טובות יותר ורישום נתונים, לאחר שהועלו ספקות ביחס לדיוק הנתונים שלהם כאשר הנגיף פגע לראשונה בתחילת פברואר.

דובר משרד הבריאות האיראני, קיאנוש ג'הנפור, פרסם הודעה לתקשורת כי כ-650 בני אדם אושפזו ברחבי המדינה, אלו שהיו במצב טוב יותר הועברו לטיפול בבתיהם.

על פי נתונים רשמיים שסיפקה איראן, ישנם קרוב לעשרת אלפים מתים מהנגיף, אך ארגון הבריאות העולמי לא סומך על הנתונים, וההערכה היא שהמספרים גבוהים בהרבה.

קורונה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד