י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

גפני שינה את דעתו על נערי האוצר

בדיון פרידה שנערך בוועדת הכספים, ממנכ"ל משרד האוצר היוצא, יורם אריאב, נפרד ממנו יו"ר הוועדה:"התחושה שהייתה לי על 'נערי האוצר' השתנתה בזכותך. אריאב היה פחות חגיגי וצפה קשיים עתידיים

משה גפני בועדת הכספים. צילום ארכיון: אליהו קובין
משה גפני בועדת הכספים. צילום ארכיון: אליהו קובין

ועדת הכספים נפרדה היום ממנכ"ל משרד האוצר היוצא ירום אריאב. בראשית הדיון מסר אריאב סקירה אודות מצב המשק בישראל והבעיות הקיימות בעקבות המשבר הכלכלי. הוא ציין כי רואים התאוששות במערכת הפיננסית העולמית, רואים את מדדי המניות המרכזיים בהתאוששות ובהתחלת עליה בפעילות הסחר העולמי.

אריאב ציין עוד כי בישראל עומק המשבר היה רדוד וקצר ביחס לעולם, מדד מנהלי הרכש עלה בחמישים אחוזים, מדד אמון הצרכנים צועד לכיוון חיובי ושיעור ההשתתפות בכוח העבודה עולה. 'זאת הדרך לצמיחה וליציאה ממעגל העוני'.

מנכ"ל האוצר ציין כי סוד ההצלחה היא לדבריו תנאי הפתיחה הטובים בה המשק הישראלי היה בעת המשבר, אפיון נכון של תנאי המשק הייחודיים, גמישות ויכולת התאמה וניסיון במשברים, מערכת בנקאית למודת טראומות, שימוש מדוד ואחראי בארסנל הכלים, מדיניות תקציבית וכלכלית אמינה, מדיניות מוניטארית נועזת, ותיאום בין כלל הגורמים הכלכליים בישראל.

'למרות האופטימיות הקיימת, ולמרות שקיימת נטייה לחגוג יציאה מהמשבר, צפויים לנו קשיים בדרך החוצה, עלינו להתמקד בחינוך, בהעלאת ההשתתפות בשוק העבודה, בשימור ושיפור יתרונות היחסיים של ישראל, ובהתייעלות ושיפור השירות בסקטור הציבורי', אמר ירום אריאב.

חברי הכנסת שנכחו בדיון ביקשו לשבח ולהודות לאריאב על פעילותו במשרד האוצר בשנים האחרונות, 'עמידתה של ישראל במשבר הכלכלי תלויה בגורמים רבים, אך גם בך' אמרה ח"כ רוחמה אברהם, ח"כ זאב ביילסקי אמר כי 'השירות הציבורי זקוק לאנשים איכותיים כמותך'.

לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני כי זאת ההזדמנות להודות לירום אריאב על פעילותו לטובת השירות הציבורי בשנים האחרונות ועל שיתוף הפעולה בתקופת העברת התקציב 'התפעלתי מגישתך המיוחדת ומכוונותיך הטובות גם להתגמש בעת הצורך לטובת האזרחים, בזכותך, התחושה שהייתה בי על 'נערי האוצר' השתנתה לטובה, בזכות אישיותך ומקצועיותך'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד