ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מתל עדשים לזופניק

סיפורו של חמור שנפדה על ידי הרבי מתולדות אהרן

רבה של כפר גדעון מצא אתון שעומדת להמליט חמור בכור לצורך מעמד פדיון פטר חמור. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא של המעמד שנערך בגג של בנייני 'זופניק' בירושלים 

סיפורו של חמור שנפדה על ידי הרבי מתולדות אהרן
פדיון פטר חמור עם הרבי מתולדות אהרן צילום: מאיר אדרי

בליל שישי האחרון בגג של 'זופניק' בואכה כיכר השבת בירושלים, נערך מעמד מרהיב ונדיר של פדיון 'פטר חמור' בהשתתפות האדמו"ר מתולדות אהרן שהינו הכהן למצות מתנות כהונה, הפדיון נערך במעמד יתומים ויתומות מבית בנינו ובנותינו של 'טוב וחסד', שיזם העסקן ר' שמעון שישא שכל מעשיו הגדולים בסתר והוא כיבד את אחיו ראש המוסדות הרה"ח ר' יעקב זאב להיות השליח בברכת פדיון פטר החמור ונתינת השה לאדמו"ר.

תחילתו של הסיפור עוד התחיל לפני כשני עשורים, עת התבקש להתלוות רבה של כפר גדעון הגאון רבי אברהם ליפשיץ אל אדמו"ר מתולדות אהרן למעמד פדיון פטר חמור של הרב שטרן מבני ברק שנערך אז ביישוב עלמה שכעת הביא את פטר החמור לפדיון.

במשך שנים נתבקש לחפש הגר"א ליפשיץ לערוך מעמד פדיון פטר חמור ולכבד את הרבי בהשתתפות יתומים, אך כל פעם קרה דבר תקלה, פעם ילדה נקבה ופעמים אחרות עם אכזבות שונות.

הגר"א ליפשיץ לא התייאש ונודע לו ממשגיח העדה החרדית ר' אבי רוזנבלום של הרפת בעל המשק בתל עדשים, ששמו זוהר כהן, ששמח אם תתקיים המצוה כי נמצא אצלו אתון מבכירה בהריון. ביקש הרב מיהודי צדיק בשם דורון פלבוי, תושב תל עדשים שירכוש את האתון, עקב כך שגם רבה של תל עדשים הגר"ר לוינסון לוי וכן הרב ליפשיץ בעצמו הוא לוי וגם הרה"ח ר' שמעון שישא לוי, והבעלים כהן ולא יוכלו לקיים את המצוה רק אם ישראל ירכוש את האתון , עוד בטרם שנולד פטר חמור הבכור.

גם המשאית שנשכרה לצורך הבאת החמור היא אותה משאית שהביאה את החמור לפני עשרים שנה ליישוב עלמה. 

וכך בליל שישי נערך המעמד הגדול בזופניק בהשתתפות הרבי מתולדות אהרן והגר"א ליפשיץ, שנשא נאום מיוחד והזכיר את המעמד הגדול שהתרחש לפני שני עשורים. 

הרבי מתולדות אהרן אמר פרק תהלים וביקש במיוחד להתעורר במילים 'והוא יפדה את ישראל' שלא יהיו יותר צרות בעם ישראל. 

פידיון פטר חמור תולדות אהרן זופניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד