ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפאניקה סביב התחלואה במערכת החינוך

יו"ר השלטון המקומי מרגיע: "פחות מ-1% מתלמידי ישראל נדבקו"

לאחר שמזכ"לית ארגון המורים קראה לראש הממשלה ולשר החינוך לשוב לשיטת הקפסולות, יו"ר השלטון המקומי רה"ע חיים ביבס מרגיע את ראשי הרשויות וכותב להם: "מתוקף האחריות המוטלת על כתפינו כראשי ערים, בואו נישאר מחוברים לנתוני האמת והמספרים"

יו"ר השלטון המקומי מרגיע: "פחות מ-1% מתלמידי ישראל נדבקו"
חיטוי בית ספר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, מוותיקי ראשי הערים כראש העיר מודיעין-מכבים-רעות, מרגיע את ראשי הרשויות, שלוחצים לשוב לשיטת הקפסולות וכותב לראשי רשויות: "פחות מ-1% מתלמידי ישראל נדבקו בקורונה; אני מבקש מכולם: הירגעו".

לדברי ביבס: "מתוקף האחריות המוטלת על כתפינו כראשי ערים, בואו נישאר מחוברים לנתוני האמת והמספרים, ונבין שפחות מאחוז מתלמידי ישראל נמצאו חיוביים לקורונה. נתוני החולי לא מצדיקים פאניקה ולא מתווים חדשים להתמודדות - אנחנו ממשיכים לטפל במקצועיות ובמהירות כפי שעשינו עד כה".

עוד הוא מסביר בדבריו, "בתי ספר בהם הייתה הדבקה ייסגרו, מי שהיה במגע ייבדק, אבל עיקר המשאבים שלנו צריכים להיות מופנים לזה: שהורים ימשיכו לעבוד, שתלמידים ימשיכו ללמוד, שמערכת החינוך תמשיך לתפקד. החלטות פזיזות שנבעו מפחד ופאניקה הובילו לשיתוק המשק שעדיין נמצא בתרדמת".

"זוהי השעה של כולנו להיות למען התושבים, למען השגרה השפויה, למען הפרנסה, אני סומך עליכם. בתוך אווירת הפחדה ולחץ, בואו נשמור על קור רוח", כך ביבס.

דבריו של ראש העיר חיים ביבס, הגיעו לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד פנתה לראש הממשלה נתניהו ולשר החינוך יואב גלנט ודרשה חזרה לשיטת הקפסולות ברשויות אדומות, זאת לאור העליה המדאיגה בתחלואה בבתי הספר.

בן דוד אמרה כי "משרד הבריאות השית הנחיות על בתי הספר שבלתי אפשרי ליישם במצב הנוכחי. אף אחד לא יכול לשמור על מרחק של שני מטר בין התלמידים או לאכוף חבישת מסכות במשך יום שלם. את התוצאות של ביטול מתווה הקפסולות וחזרה לכיתות גדולות אנו רואים בימים אלה בעלייה משמעותית במספר החולים. חלק מהרשויות המקומיות דוגמת תל אביב, רמלה ושדרות כבר החלו בכך ודואגים גם לתלמידים וגם לצוותי ההוראה שלהם".

"לפיכך", כתבה "אני קוראת שוב לאנשי הקבינט ולראש הממשלה, לנהוג באחריות ולשמור על התלמידים ועל ציבור עובדי ההוראה ולחזור לשיטת הקפסולות".

בתוך כך, מהנתונים האחרונים שפרסם משרד החינוך, עולה כי 352 תלמידים ומורים אובחנו כנשאי קורונה, 22 מהם אובחנו רק ביממה האחרונה.

לצד זאת, 130 בתי ספר וגני ילדים נסגרו עד כה. עלייה של 24 מוסדות סגורים שנרשמו במוצ"ש. 17,605 תלמידים ועובדי בתי ספר שוהים בבידוד, כאשר במוצ"ש עמד מניינם על 16,327.

חיים ביבס מרכז השלטון המקומי ראשי ערים מערכת החינוך קורונה מתווה הקפסולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד