י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יצאה מההסגר

אחרי 14 שנים: האישה קיבלה את הגט המיוחל

למרות הקורונה, הבעל קיבל אישור מיוחד לצאת מההסגר ולאחר 14 שנות סבל זכתה אשתו לגט המיוחל ויצאה אתמול לחופשי | "לאף אישה לא מגיע לחיות בעינוי מתמשך של 14 שנות המתנה לחופש"

אחרי 14 שנים: האישה קיבלה את הגט המיוחל
אילוסטרציה צילום: pexels

יצאה מההסגר: בשעה טובה הגיעה לסיומה אחת מפרשיות העגינות וסרבנות הגט המורכבות שידעה ישראל. לאחר 14 שנות מאבק שהשתרע בין יבשות ומדינות, סוף סוף נעתר הבעל המעגן להעניק לאשתו את הגט המיוחל.

מדובר בבני הזוג שהתחתנו בארגנטינה, עלו יחדיו לישראל ונולדו להם ארבעה ילדים משותפים. בדצמבר 2006 החליט הבעל לשים קץ לנישואים והגיש תביעת גירושין, אולם בחודש מאי 2007, תוך כדי ניהול ההליך שהוא עצמו פתח ברח הבעל לארגנטינה, ומאז סרב בתוקף לשחרר את האישה.

התיק הועבר לאגף עגונות במאי 2013 ובמשך שלוש שנים לא נרשמה התקדמות לדאבונה הרב של ויקי. החל משנת 2016 אגף עגונות של בתי הדין הרבניים פתח בניהול מו"מ עם הבעל באמצעות רבה הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ', מה שעזר לקדם את הנושא. על אף שכל פעם האישה הסכימה לתנאים נוספים שהציב הבעל, כולל ויתור שלה על מזונות הילדים בעבר, בהווה ובעתיד, וגם לאחר מחיקת חובות הבעל, הוא סרב להעניק לה את הגט וכל פעם העלה דרישות חדשות והמשיך להתעלל באישה.

לפני שנה וחצי פנתה ויקי בבקשת סיוע מארגון 'יד לאישה' מבית 'אור תורה סטון'. הארגון החל לפעול נגד הבעל המעגן וביוני 2019 הוגשה על ידי הארגון תביעת נזיקין. בנובמבר 2019 זכתה ויקי בפסק דין לטובתה על סך 720 אלף שקלים ובמקביל לתביעה המשיכו ע"וד, טו"ר מוריה דיין ועו"ד תמר אודרברג מ'יד לאישה' לנהל מו"מ אינטנסיבי עם רבה הראשי של ארגנטינה.

בעקבות הזכייה של יד לאישה בתביעת הנזיקין, הבעל הרגיש את הלחץ וחודש בלבד לאחר מכן הסכים סוף סוף לחתום על הסכם הגירושין ולתת גט

מאז ולאורך תקופה של כחמישה חודשים הוחלפו מסמכים שונים בין הצדדים לשם הבטחת קיום ההסכם. למרות שויקי קיימה בקפדנות את כל דרישותיו, הבעל לא הפסיק להערים קשיים, וכל מסמך שעליו חתמה ויקי נאלץ לעבור עריכה נוספת לריצוי הבעל.

באמצע החודש שעבר נקבע סוף סוף מועד לסידור הגט והבעל אף קיבל אישור מיוחד לצאת מהבית בזמן ההסגר ששרר באותה העת בארגנטינה בעקבות הקורונה. בתחילה, איים הבעל לחזור בו שוב, אולם לבסוף ניתן הגט בשעה טובה. היום הגיע הגט לישראל ונמסר לידיה של ויקי בבית הדין בנתניה ובכך הגיעו לסיומן 14 שנות עגינות.

"14 שנות המתנה לחופש באו לסיומן בזכות עבודתן המדהימה של טו"ר עו"ד מוריה דיין ועו"ד תמר אודרברג מיד לאישה, בשיתוף פעולה יוצא דופן עם הרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ", אומרת פנינה עומר מנכ"לית ארגון 'יד לאישה' מבית 'אור תורה סטון'.

לדבריה, "לאף אישה לא מגיע לחיות בעינוי מתמשך של 14 שנות המתנה לחופש . זו אכזריות שאין כדוגמתה ואסור לנו לקבל את המציאות הזו כגזירה משמים. העוול הזה נעשה בידי בני אדם תוך ניצול ציני של ההלכה ואין ספק שגם הפתרון צריך להימצא בעולם ההלכה. אנחנו מצפות מגדולי הדור שישימו קץ לתופעה האיומה הזו שהיא חרפת העולם היהודי כולו. מכל מקום, עד שימצא פתרון אנחנו נמשיך להילחם על חירותן בכל דרך אפשרית. תודה גם לאגף עגונות על הליווי האינטנסיבי של המו"מ לאורך השנים ועד לרגע השחרור".

אישה עגונה סרבן גט גט גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד