י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר כשנתיים במאסר

בתום מבצע מורכב: האסיר נתי חדד נחת בישראל

האסיר הישראלי נתי חדד, שמוכר על ידי המטיילים הישראלים כמי שסייע רבות למי שנקלע למצוקה, שב הבוקר לישראל לאחר שריצה את עונשו בתאילנד כשנתיים • חדד ובני משפחתו טוענים כי מדובר ברדיפה של השלטונות המקומיים שלא ראו בעין יפה את פעילותו של חדד במדינה

בתום מבצע מורכב: האסיר נתי חדד נחת בישראל
אנשי שב"ס מלווים את חדד צילום: דוברות שב"ס

סוהרי שב"ס נחתו לפני זמן קצר בישראל והביאו ארצה את האסיר נתי חדד שהיה עצור בשנים האחרונות בתאילנד - להמשך ריצוי עונשו בארץ.

הצוות שהביא את חדד ארצה כלל שני סוהרים וחובש שהמריאו בחשאי במוצאי שבת, 6.6.20 בשעה 20:45 בטיסת אל-על לבנקוק, תאילנד. לאחר שהייה של 12 שעות בחדר מלון בשדה התעופה ללא יציאה ממנו, קיבלו  הסוהרים בשדה התעופה את האסיר שהגיע מלווה בקונסולית ישראל בתאילנד וצוות ליווי תאילנדי לביצוע זיהוי בחסות קב"ט אל-על.

טרם הבאתו לשדה התעופה עבר חדד בדיקת קורונה שתוצאתה שלילית. בשירות בתי הסוהר מציינים כי מרגע המפגש הראשון ועד לאחר כניסתו של האסיר לבית הסוהר בישראל, הצוות וחדד היו לבושים במיגון אישי מלא.

לאחר ביצוע תהליך צ'ק אין בשדה התעופה התאילנדי בליוויו סוהרים מקומיים והקונסולית בתאילנד, הובא חדד לכבש המטוס שם הועבר לאחריות סוהרי שב"ס.

יש לציין, כי מורכבות מבצע ליווי אסירים בתקופת הקורונה גדולה פי כמה ממבצע ליווי מסוג זה בשגרה. לצד המורכבות המבצעית והלוגיסטית בפעילות זו תוך שמירה על האסיר עד להגעתו לארץ, נדרשו תיאומים רבים שבוצעו בשיתוף פעולה מלא עם משרד החוץ, שגרירות ישראל בתאילנד, משרד המשפטים ובהובלה של מחלקת המבצעים של שירות בתי הסוהר שניהלה את המבצע המורכב תוך 72 שעות.

טיסתו של חדד המריאה לישראל אמש (ראשון) בשעה 21:00 (01:00 שעון תאילנד) ונחתה בנתב"ג היום (שני) לקראת השעה 07:45.

צוות ליווי של יחידת 'נחשון' של שירות בתי הסוהר קיבל לידיו את האסיר נתי חדד כשהם לבושים במיגון אישי מלא והובילו אותו לבית סוהר ׳איילון׳, שם הוא אמור לעבור הליך קליטה הכולל בדיקה ע״י רופא היחידה, עובד סוציאלי, קצין מודיעין ויועבר לאגף סינון בו ישהה 14 יום עד לשילובו באגף משתלבים במקום שיקבע עבורו.  

בדיקת קורונה נוספת תילקח מחדד עם הגיעו לבית הסוהר. גם צוות הליווי המיוחד שחזר מתאילנד ישהה 14 יום בבידוד ביתי טרם ישוב לעבודה.

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', האזרח הישראלי נתי חדד שנעצר ע"י המשטרה המקומית בתאילנד לפני כשלוש שנים, בחשד שהפעיל מרפאה לא חוקית למטיילים והחזיק בה תרופות בניגוד לחוקים המקומיים, ינחת מחר באופן סופי בישראל, זאת לאחר מבצע שהתנהל באופן חשאי.

חדד שוחרר ביום חמישי האחרון מבית הכלא בעיר קוסומוי והגיע לבנגקוק. וכאמור עלה על טיסה להמשך ריצוי עונשו בישראל.

נתי חדד היה מוכר למבקרים הישראלים הרבים שטיילו במדינה, לטענת ישראלים שפגשו בחדד, הוא היה מסייע רבות לתיירים שהיו נקלעים למצוקה.

שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת איילת שקד, שהייתה מעורבת רבות בשחרורו של חדד, כתבה לפני זמן קצר: "נתי חדד מחר חוזר לישראל, אחרי תהליך ארוך עם הרבה אנשים טובים שעזרו בדרך ואמונה שנצליח. ועם אמא אחת שלא עזבה את הבן שלה לרגע".

שחרורו של נתי חדד מגיע ברקע התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם והקשיים הרבים שהערימו הרשויות בתאילנד בעקבות כך.

כזכור, לפני מספר חודשים, לאחר פניית נשיא המדינה רובי ריבלין למלך תאילנד, ובהשתדלות שרת המשפטים לשעבר איילת שקד וח"כ לשעבר אורן חזן, נתי חדד, הישראלי שכלוא כבר מספר שנים בתאילנד בתנאים קשים, יועבר לרצות את עונשו בישראל.

מטעמו של הנשיא ריבלין נמסר אז, "‏בעקבות פנייתו של נשיא המדינה אל מלך תאילנד נמסרה הבוקר הודעה לבית הנשיא על החלטת הרשויות בתאילנד כי נתי חדד יועבר להמשך ריצוי עונשו בישראל. נשיא המדינה מבקש להודות למלך תאילנד ולכל הגורמים המסייעים לטיפול במהלך, אותו קידמה ח"כ אילת שקד

כזכור, מספר חודשים לאחר שבית המשפט בקוסומוי שבתאילנד גזר על נתי חדד מאסר בפועל למשך למעלה מארבע שנים, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד חתמו על בקשה להעברתו לישראל.

בחתימתם ביקשו כי האסיר נתי חדד ישוחרר מהכלא בתאילנד, וירצה את יתרת עונש המאסר שנגזר עליו בישראל ובכך יתאפשר להעניק לו טיפול רפואי הולם ולשלב אותו בתהליך שיקומי בשירות בתי הסוהר. העונש של חדד נגזר לאחר שהואשם בניהול מרפאה שלא כחוק בה הנפיק תרופות ללא מרשם

לטענת חדד הוא סובל מתנאים קשים בבית הכלא בתאילנד ועל פי הפרסומים ניסה לפגוע בעצמו במהלך שהותו בכלא בתאילנד.

נתי חדד, שהתגורר בשנים האחרונים במחוז קוסומוי בתאילנד, הפעיל מרפאה בלתי רשמית שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה ונעצר ביולי 2017 במרפאתו על ידי הרשויות בתאילנד בחשד לביצוע עבירות שונות. בית המשפט בתאילנד גזר לפני כשנה ושלושה חודשים על חדד 18 חודשי מאסר בפועל, באשמת החזקת נשק ותחמושת ללא רישיון, החזקת מקלטי רדיו ללא רישיון, החזקת אפוד מגן ללא רישיון והפעלת מרפאה ללא רישיון וביצוע פעולות רפואיות ללא הכשרה.

כמו כן, הוגש נגד חדד כתב אישום בגין עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והחזקת תרופות ללא רישיון, מכירת תרופות ללא רישיון והחזקת תרופות פגות תוקף, הכל במסגרת המרפאה שהפעיל ובגינם נדון לפני כשלושה חודשים לארבע שנים וארבעה חודשים מאסר בפועל, במצטבר למאסרו הראשון.

חדד הגיש בקשה לשר לביטחון הפנים ולשרת המשפטים דאז, להסכים להעברתו לכלא הישראלי, על מנת שיוכל לרצות בו את יתרת מאסרו, וזאת בהתאם להוראות חוק נשיאת עונש מאסר במדינת אזרחותו של האסיר, תשנ"ז-2006, ולהסכם העברת האסירים בין ממשלת ישראל לבין ממלכת תאילנד.

נתי חדד תאילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד