ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הולכים עם דמעות ברחובות • צפו

שמחה באנטוורפן: בתי הכנסת נפתחו אחרי שלושה חודשים

למרות שהתנאים החדשים לא יאפשרו את כניסת כל הקהל - עצם פתיחת בתי הכנסת מהווה בשורה חשובה באנטוורפן שבבלגיה לאחר שהיו סגורים משבת אחרי פורים 

שמחה באנטוורפן: בתי הכנסת נפתחו אחרי שלושה חודשים
פתיחת ביהכנ"ס צאנז זמיגראד הבוקר צילום: באדיבות המצלם

יהודי בלגיה קיבלו בקורת רוח את הודעת השלטונות על פתיחת בתי הכנסת במדינה החל מהיום, יום שני, עם הגבלות שונות ותנאים נוספים. למרות שהתנאים החדשים לא יאפשרו את כניסת כל הקהל, עצם פתיחת בתי הכנסת מהווה בשורה חשובה.

בהודעה מיוחדת שנשלחה לתושבי אנטוורפן ע"י קהילת מחזיקי הדת נכתב: מאז התקנות הפדרליות למצב ה־19־Covid, הקהילה החרדית באנטוורפן הודיעה ובקשה ללא הרף וקראה לחברי הקהילה, באופנים שונים דרך הרבנים שליט"א וראשי הקהילה – לעמידה מקסימאלית בתקנות בסביבה הציבורית והפרטית, וזאת על אף ההשפעה הלא קלה על החיים היומיומיים, החברתיים והדתיים.

ביום ד', י"א סיון, אישרה המועצה לביטחון בהרחבה את המעבר לשלב 3 של תכנית ההקלות וחזרה לשגרה מיום ב' ט"ז סיון. כפי שמדווח ברשויות הבריאות היומיות, המדדים למצבנו הבריאותי מעודדים ב"ה. המומחים נתנו אפוא אור ירוק לקראת תחילת השלב החדש הזה.

הקהילה החרדית באנטוורפן מבקשת גם היא להשתתף ולשתף פעולה בבטחה ובהדרגה לחזרה לשגרה שלפני הווירוס. מטרת הנחיות אלו היא לקבוע כללים ברורים המאפשרים לקהילה החרדית באנטוורפן לחזור לשגרה ולפתוח את בתי הכנסת בצורה בטוחה והדרגתית החל מהיום, יום ב' ט"ז סיון. כיבוד כללי ההתרחקות החברתית, בפרט שמירה על מרחק של מטר וחצי בין כל אדם, למעט אנשים הגרים תחת אותה קורת גג.

כיבוד המספר המרבי שנקבע מראש לכל בנין, לפיו מותר אדם אחד לכל 16 מ"ר. איסור נגיעה פיזית בין אנשים וכן חפצים על ידי משתמשים שונים. מתן אמצעי חיטוי עבור הידיים בכניסה ויציאה.

כללי הזהב ממשיכים לחול: כללי ההיגיינה נותרים חיוניים. המשמעות היא: מגבות נייר, שטיפת ידים, אין ללחוץ ידיים. עדיפות לקיום הפעילויות בחוץ עד כמה שמתאפשר. באם אין אפשרות, החדרים נדרשים להיות מאווררים כראוי. עבור מתפללים בקבוצות הסיכון נדרשים אמצעי זהירות מוגברים. מתפללים הסובלים מתסמינים דמויי שפעת נשארים בבית ויוצרים קשר מיידי עם רופאם ופועלים בהתאם להנחיותיו בזהירות.

תושבי אנטוורפן נהרו הבוקר לבתי הכנסת לאחר שהיו סגורים מאז שבת אחרי פורים אז נתנו השלטונות הוראה לסגור ובהוראת המרא דאתרא הגר"א שיף הורה לכולם לסגור, הבוקר שמחה גדולה ברחובות אחד התושבים סיפר ל'בחדרי חרדים' "אנשים ממש הלכו ברחוב עם דמעות לאחר שהתפללו במרפסות במשך שלושה חודשים". 

אנטוורפן קורונה בלגיה בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד