י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המצוקה הכלכלית של יהודי ברזיל

חנות הממתקים והמאפים הפכה לבית תמחוי

המצוקה הכלכלית של יהודי ברזיל על רקע נגיף הקורונה: עשרות יוזמות חדשות נועדו לסייע לקהילה להתמודד עם המגיפה הקשה שפקדה את המדינה. "התגייסות מרשימה של יהודי ברזיל בתקופה זו"

חנות הממתקים והמאפים הפכה לבית תמחוי
חנות ממתקים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

יהודי ברזיל עומדים מאחורי עשרות יוזמות לסייע לברזילאים במצוקה הכלכלית בגלל מגיפת נגיף הקורונה. כך למשל משפחת פוסטרנק, המתגוררת בבואה ויאגם, פרבר של העיר רסיפה, העיר הרביעית בגודלה בברזיל - הפכה את חנות הממתקים והמאפים לבית תמחוי.

עובדי החנות מבשלים ואורזים את האוכל וגברת פוסטרנק גייסה את חבריה היהודים באזור כדי לעזור. כעת הם מבשלים כ-400 ארוחות בכל שבוע בחנותם ומחלקים את הארוחות למשפחות מצוקה באזור של רסיפה. כך מדווח אתר JTA.

בחלק מהבתים באזור המים מזוהמים, ובחלקם אין מים זורמים וחוטי חשמל מאולתרים מהווים סכנה לתושבים. התנאים הצפופים לא מאפשרים לתושבים להביא ליישומם של תנאים הדרושים למזעור התפשטות נגיף הקורונה. בתי חולים ציבוריים קורסים תחת הנטל כאשר אינספור ברזילאים חולים בנגיף הקורונה.

"התנאים שראיתי הם נוראיים", אמרה אנדראה אנגלסברג, מתנדבת אצל משפחה התורמת ל-JTA. "תעלות ביוב איומות, חוסר אספקה ​​סניטרית, משפחות חיות בתנאים צפופים עד כדי כך שהתרחקות חברתית אינה אפשרית מעשית".

בערים אחרות בברזיל, בהן ריו דה ז'ניירו, סאו פאולו ופורטו אלגרה, יזמו סניפים מקומיים של הארגון המרכזי בקהילה היהודית בברזיל, הקונפדרציה הישראלית הברזילאית (CONIB), קמפיינים של צדקה לאיסוף כסף ומזון לנזקקים, כמו גם ציוד רפואי מגן לצוות רפואי.

הרב ג'ילברטו ונטורה, רבה של בית הכנסת 'סאם פרונטיריאס' ורעייתו ז'קלין, מובילים יוזמה להפצת חבילות מזון בסאו פאולו - העיר המאוכלסת ביותר בברזיל.

"הייתה התגייסות מרשימה של יהודי ברזיל בתקופה זו", אומר הרב ונטורה ל- JTA. "היהודים בברזיל עושים הרבה מעל כוחם בתגובה לטרגדיה הזו". יצוין כי יוזמת חלוקת המזון של הרב ונטורה ממומנת על ידי הפילנתרופים היהודים בסאו פאולו וויליאם ידוואב וסילביה קמינסקי.

ברזיל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד