י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברקת זעם על חבר סייעתו • צפו

כץ הגיע לשכנע והותקף: למה אתה בא אם הכנסת חסרת חשיבות?

שר האוצר ישראל כץ הותקף בוועדת הכספים ע"י ח"כים מכמה סייעות • חבר הכנסת ניר ברקת: "לא באת להקשיב, זה לא בסדר" • סמוטריץ':  "למה אתה בא לכנסת אם היא חסרת חשיבות?" • אזולאי: "אתה לא תגיד לי מה לעשות" • צפו בדיון הסוער שהתקיים היום בוועדה

כץ הגיע לשכנע והותקף: למה אתה בא אם הכנסת חסרת חשיבות?
כץ וברקת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

דיון סוער בוועדת הכספים הבוקר (שני) סביב חוק המענקים שיזם שר האוצר ישראל כץ. חברי הוועדה דרשו להכניס תיקונים מהותיים לחוק שהוצע על ידי משרד האוצר, אלא שבשל ההתנגדויות ההצבעה מתעכבת ושר האוצר נאלץ להגיע באופן חריג לוועדה כדי לשכנע את נציגי הקואליציה.

שר האוצר ישראל כץ הודיע כי הוא יתנגד לשינויים מהותיים בחוק לעידוד עובדים למעגל התעסוקה, שהוצעו ע"י חברי הוועדה. בדיון התעורר ויכוח סוער: "אני מעדיף עם השינויים שהועלו בפני, שהחוק לא יעבור, אני לא מוכן להוריד את השכר המינימלי שנקבע, גם ככה הוא נמוך מאוד", אמר לנוכחים.

לדברי השר כץ, "הורדה מתחת לזה תגרום למניפולציות ולהורדת שכר מצד מעסיקים. גם לעניין הקדמת המענק ל-19 באפריל זה לא ישים, נאלץ להתחיל מתחילת החודש. גם לגבי מענק מלא מה-27 למאי זה לא ישים. אין לנו בעיה שהמסעדות ירשמו את העובדים מה-1 ביוני. אם יהיו בעיות עם יישום החוק, אין לי בעיה שנגיע לכאן לעשות תיקון, אבל אני לא רואה שזה ילך לשם".

חברי הכנסת ניסו לשאול שאלות אולם זכו להתעלמות מצידו של השר כץ, שאמר בין דבריו כי חברי הקואליציה מחויבים לתמוך בחוק גם אם הם סוברים שיש להכניס בו שינויים או תיקונים מהותיים. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף את השר כץ ואמר, "אז למה אתה בא לכנסת, אם הכנסת חסרת חשיבות?".

בשיא הדיון התנהל ויכוח בין מי שהיה מיועד לכהן בתפקיד שר האוצר, חה"כ ניר ברקת לשר האוצר כץ, "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק. מבדיקה שעשינו עם האוצר, 10 אחוז זה מי שיחזור". הוא גם הוסיף במענה להתעלמות מצידו של כץ, "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב, זה לא בסדר".

השר כץ השיב: "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל ומהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב זה החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה".

בהמשך התנהלו חילופי דברים גם בין חבר הכנסת ינון אזולאי לשר האוצר. השר השיב לטענות שהעלה חבר הכנסת אזולאי, "אתה חבר כנסת מש״ס אתה צריך לתמוך בחוק, אתה בקואליציה". אזולאי השיב: "אתה לא תגיד לי מה לעשות".

יו"ר הוועדה, חה"כ משה גפני, דווקא תמך בעמדתו של השר כץ. גפני פנה לחברי הכנסת ואמר, "מבקש השר לאשר את החוק מבלי לבצע בו שינויים מהותיים, אני מכיר שכאשר יש חוק מהותי דנים בו. אנחנו רוצים לעשות זאת בהסכמה, אם אתה בא מראש ואומר שאתה לא מסכים לשום דבר מהותי". לאור חילופי הדברים, הוציא יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני את הוועדה להפסקה קצרה.

ישראל כץ בצלאל סמוטריץ' ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד