י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סאגת האפליה

מעקב 'בחדרי': סגן השר מעכב את הפתרון לילדי החינוך המיוחד

למרות הבטחות חוזרות ונשנות של משרד האוצר להורי ילדי הגנים של החינוך המיוחד במוכש"ר, להביא סוף לאפליה התקציבית הקשה. ממעקב 'בחדרי חרדים' עולה כי הבטחות לחוד ומעשים לחוד - הוועדה התכנסה רק פעמיים, והסוף לסאגה הכואבת כלל לא נראה באופק • כל הפרטים

מעקב 'בחדרי': סגן השר מעכב את הפתרון לילדי החינוך המיוחד
סגן השר יצחק כהן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות ההתחייבוית המפורשות בכנסת ולהורי הילדים בגני החינוך המיוחד אשר משויכים למוסדות המוכשר שאינו רשמי, לפיה הוקמה ועדה מיוחדת במשרד האוצר שתפקידה יהיה למצוא פתרון זמני לילדים לקראת שנת הלימודים הנוכחית כדי להגדיל את חוזר התקציב. מתברר כי ישיבות בוטלו ונדחו, והמלצות הוועדה לא הוגשו.

הצוות המיוחד שכלל את נציגי אגף התקציבים, הורים לילדים במוסדות, וחבר הכנסת מיקי לוי הוקם בדחיפות, והיה באחריות סגן שר האוצר יצחק כהן שמונה להשיג את הפתרון, אלא שחברי הועדה נמנעים מלהתכנס למרות ההתחייבויות הברורות שניתנו בכנסת ולהורים שנאבקו בנושא.

כבר לפני חודשיים היו אמורים חברי הצוות המיוחד שהקים משרד האוצר באחריותו של סגן השר יצחק כהן להגיש את המלצותיהם לוועדת הכספים של הכנסת ולשים סוף לסאגת האפליה האיומה כנגד ילדי הגנים בחינוך המיוחד. אך מאז ועד עתה הצוות מתנהל בעצלתיים, ומתכנס רק אחר קשיים מרובים. כך נודע ל׳בחדרי חרדים׳. 

כמו כן נודע כי רק בשבוע שעבר הייתה אמורה להתקיים ישיבה נוספת על מנת לסכם את פעולת הוועדה כדי שכבר בשנת הלימודים הקרובה - תש"ף יוכלו ליישם את המלצותיה. כפי שהתחייבו אנשי האוצר לנציגי ועדת הכספים חברי הכנסת אבי ניסנקורן ומיקי לוי, ויו״ר הועדה כיום משה גפני. ואף זה כרגע אינו קורה בשל ביטול פתאומי של הישיבה.

כזכור, בימיה האחרונים של שנת 2019 התעקשו נציגי הורי ילדי גני החינוך המיוחד במוכש״ר, אשר ילדיהם סובלים מאפליה תקציבית קשה ותבעו להביא את הנושא לדיון ולפעול להפסקת האפליה, אליהם הצטרפו רוב חברי ועדת הכספים של הכנסת, עד שהממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור התחייב כי האוצר יקים צוות להביא הצעה לסיום האפליה, וכי הצוות ייתן את מסקנותיו, עד סוף חודש פברואר 2020 ויקצה סכום נכבד לתקציב עוד לשנת הלימודים התש"ף.

מאז, חלפה כמעט חצי שנה ועד עתה, הצוות התכנס פעמיים בלבד. ובשבוע שעבר הוא היה אמור להתכנס וברגע האחרון בוטלה הפגישה ללא הסבר. 

בלשכת סגן השר יצחק כהן מסרו לבחדרי חרדים: ״הדברים שנכתבו בגוף הכתבה אינם נכונים כלל ועיקר מיותר לציין כי סגן השר לא דחה שום ישיבה בנושא. בשלהי 2019 הוקם ביוזמת סגן השר איציק כהן צוות עבודה משותף בהשתתפות נציגי משרד האוצר, החינוך, פורום המוכש"ר ונציגי ההורים שמטרתו בחינת מענים לחינוך המיוחד המוכש"ר בגני הילדים בשנת 2020.

בהמשך לכך, החל תהליך העבודה הנדרש והתקיימו ישיבות עבודה משותפות של הצוות.  עבודת הצוות מצויה בשלב מתקדם. יצויין כי למרות משבר הקורונה ותקופת התקציב בה מצויה הממשלה, הנושא נמצא בסדר היום של סגן השר בחשיבות עליונה".

מרגלית לב טוב, נציגת הורי ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר אומרת כי ההורים המומים ממשיכת הרגליים של נציגי האוצר. "בכל שבוע אנחנו מבקשים לקבל את תוצאות העבודה והדיונים, ובמקום זה אנחנו מבינים מהנציגים שלנו בצוות שעוד הפעם דחו את הישיבה  ובמקום לזרז את הדיונים ולעשות צדק, העבודה נעשית בעצלתיים כשילדינו הם הסובלים. משרד האוצר הודיע בעת הקמת הצוות כי סגן שר האוצר ילווה את פעילותו ויבחן את התקדמותו ואנו מצפים ממנו לפעולה. אפשר להבין שמשבר הקורונה עיכב את הטיפול, אפשר להבין שהבחירות ותהליך הקמת הממשלה עיכבו את הקידום אבל דווקא כעת אחרי שעברנו את כל אלו - מבטלים ישיבות ומתעלמים מילדינו?".

דוד שרפר יו"ר פורום המוכש"ר וחבר הצוות אומר כי הורים נוספים פונים כל העת ומבקשים מענה. " אנחנו נמשיך לתבוע את הזכויות המגיעות לילדי הגנים הללו ככל ילד בגן חינוך מיוחד במדינת ישראל. כל חברי הכנסת  שמכירים את הנושא מבטיחים כי יסייעו לנו במאבק. יש פה תביעה חוקית ומוסרית להפסיק את האפליה ואת הפגיעה בילדים. אנו מבהירים זאת לנציגי משרד האוצר ולא נוותר עד לניצחון במאבק".

חינוך מיוחד ועדת הכספים מוכר שאינו רשמי המוכר שאינו רשמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד