כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חברה חיצונית תסייע

כך יגדיל משרד הבריאות משמעותית את מספר הבדיקות

במטרה להגדיל את מספר הבדיקות ליום וכן כדי לקצר את הזמן שאורך לקבלת התשובה, משרד הבריאות חתם עם חברת מיי הרטיג' על הקמת מעבדה חיצונית שנמצאת בשלבי סיום

כך יגדיל משרד הבריאות משמעותית את מספר הבדיקות
מעבדה בבית החולים רמב''ם בחיפה צילום: Yossi Aloni/Flash90

בנוסף לעלייה בנתוני התחלואה בישראל וגל ההדבקות שמוסיף להתפשט ברחבי הארץ, בדגש על מערכת החינוך, קיים גם עומס כבד על מעבדות הבדיקות. בימים האחרונים נבדקים במעבדות הקורונה ממתינים בין 5-7 ימים לתוצאות. כך דווח אתמול בכאן 11.

משרד הבריאות הודיע, כי במטרה לקצר את הזמן של קבלת תוצאות הבדיקות וכן בשביל להגדיל את מערך הבדיקות, המשרד חתם עם חברת מיי הרטיג' על הקמת מעבדה חיצונית בעבור משרד הבריאות. המעבדה נמצאת בשלבי סיום של תיקוף הבדיקות.

בעוד כשבוע תתחיל החברה לעשות 2,000 בדיקות ביום ואחר כך תוכל לעשות 5,000 ו-10,000 בדיקות ביום, דבר שאמור לתת מענה לעלייה בבדיקות.

בנוסף, קיים מחסור חמור גם בכוח אדם שמונע את קבלת תוצאות הבדיקה בזמן ומאריך אותו מאוד. ע"פ הפרסום בכאן חדשות מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, אמרה כי רק בקופת חולים מאוחדת חסרים 37 עובדי מעבדה.

בתוך כך, נמשכים המאמצים האדירים לפתח חיסון שייתן מענה את נגיף הקורונה הקטלני. אתמול (ראשון), ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת נועדו עם מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה הפרופסור שמואל שפירא, ועם אנשי המכון. בפגישה הם שמעו על המחקרים שנעשים.

 

קורונה בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד