כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ביטח פנסיוני: כיצד ניתן להבטיח היום את המחר?

מסתבר שרוב האנשים לא יודעים כי החיסכון הפנסיוני הוא הכסף הגדול של החיים. ההשקעה הכי חשובה של האדם במהלך חייו

ביטח פנסיוני: כיצד ניתן להבטיח היום את המחר?




פנסיה היא לא מילה גסה, ובכל זאת מבדיקה שנערכה לאחרונה, עולה תמונה מדאיגה לפיה למעלה מ -40% מהישראלים אינם חוסכים לקראת היציאה לגמלאות. עם התקדמות המדע והתפתחות הטכנולוגיה והרפואה, אנו חיים כשליש מחיינו בגיל המוגדר גיל הפנסיה ושואפים להמשיך וליהנות מאותה רמה לה הורגלנו בחיינו עד לפרישה.

תוחלת החיים עולה בהתמדה

בתקופת האימפריה הרומית תוחלת החיים הייתה 25 שנה בלבד. במהלך המהפכה התעשייתית חלה עליה משמעותית בתוחלת החיים וכיום במדינות רבות ביניהן ישראל, הגיל הממוצע של אנשים עומד על 80 שנה ויותר. ממחקרים שפורסמו בעולם נמצא כי בכל שבע שנים, עולה תוחלת החיים בשנה שלמה. אנו חשופים למחלות תלויות תורשה או סביבה, ומאידך הרפואה המודרנית פורצת גבולות, מאריכה חיים ומאפשרת לנו לחיות שנים טובות וארוכות גם עם גילוי מחלה.

עד 120 שנה

בשנת 2006 הייתה בישראל תוחלת חיים ממוצעת של 78.5 שנים לגברים ו-82.2 שנים לנשים. מחקרים מוכיחים שבזכות פיתוחים רפואיים, שיפור שירותים רפואיים והקטנת תמותת תינוקות, עולה תוחלת חיים בקרב אנשים בריאים וחולים גם יחד.

פורשים מהעבודה ומתחילים לחיות

אם מישהו חושב שהגמלאים של היום חיים כמו סביהם והוריהם כדאי שיחשוב שנית. הגמלאים של היום מתחרים בצעירים ולא יושבים בבית. הם "הגיעו לגיל שאפשר להתחיל לחיות" ונקודת המוצא היא ליהנות מהזמן הפנוי תוך שמירה על אורח חיים מוכר, ולהספיק כמה שיותר: יותר טיולים, יותר נסיעות למקומות בהם עדין לא ביקרוועוד. לשם כך, אנשים שפורשים לפנסיה צריכים מקורות הכנסה שיאפשרו להם להמשיך לחיות ברמת החיים לה הורגלו ולהמשיך ולשמר את בריאותם.

פנסיה מול קצבת זקנה ממשלתית

במדינת ישראל של שנת 2008, מי שהסתמך על קצבאות הזקנה מהביטוח הלאומי ליום שאחרי הפרישה, מקבל קצבת זקנה בשיעור של כ- 1,800 ש"ח ליחיד וכ-2,700 ש"ח לזוג בלבד. דווקא בתקופת הפנסיה, הנמשכת כשליש מהחיים וכאשר יש יותר פנאי מורגש היטב שרמת החיים יורדת.

כיצד לצאת לפנסיה בלי לרדת ברמת החיים

במחקרים שנערכו נמצא כי רוב נכסי הציבור בישראל נמצאים במזומן ופיקדונות קצרי טווח. רק כשליש מהנכסים נמצא בתוכנית חיסכון פנסיוני לטווח ארוך. כדי לפרוש לפנסיה, לשמור על הבריאות ולממש את התוכניות לטייל, יש להתחיל לחסוך בגיל צעיר.

באיזה גיל כדאי להתחיל לחסוך לפנסיה?

בכדי לצבור סכום נאה ליום הפרישה, חשוב עיתוי התחלת החיסכון. לשם המחשה משה בן 50, חוסך בשנה 12,000₪. עם 2.7% ריבית, יהיה לו בגיל 65 סכום של כ- 222,000 ₪.

לעומתו יצחק שהתחיל לחסוך בגיל 35 את אותו הסכום, יחזיק ביום היציאה לגמלאות סכום הגדול פי שתיים וחצי, קרוב ל-554,000 ₪.








לקבלת מידע נוסף על חיסכון פנסיוני כנס לאתר חברת מגדל - לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לחסכון פנסיוני מחברת מגדל - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד