י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרה"ר הבא דתי-לאומי?

יוצאים לקרב: בבית היהודי נערכים להסתער על המועצות הדתיות

לאחר שנתיים תחת מערכות בחירות, במפלגת 'הבית היהודי' כבר מסמנים את היעד הבא - רב ראשי משורות הציונות הדתית • ועדה מיוחדת שתוקם, תלווה את נציגי המפלגה במועצות הדתיות ותרכז את מאמציה לאתר את המועמדים החזקים יותר, ולהסתער על הרכבי הוועדות

יוצאים לקרב: בבית היהודי נערכים להסתער על המועצות הדתיות
הרבנות הראשית צילום: הרבנות הראשית

לאחר שנתיים בהן התקיימו בחירות מוניציפליות ושלוש מערכות בחירות לכנסת, במשרד לשירותי דת מתכוונים בקרוב לפתוח בבחירת הרכבי מועצות דתיות שהתעכבו תקופה ארוכה. ובמפלגת הבית היהודי הכינו תכנית מסודרת בכדי להסתער על הרכבי הועדות.

בימים האחרונים גיבשו במפלגה תכנית, לפיה, תוקם ועדת היגוי שתלווה מועמדים ומועצות דתיות. במכתב ששיגרו במפלגה לנציגים ברחבי הארץ נכתב כי בראשות הועדה יעמוד סגן השר לשירותי דת לשעבר, אלי בן דהן.

בנוסף פורסם במכתב כי "הוועדה תעמוד בקשר עם שותפים קואליציוניים לבדיקת כל האפשרויות העומדת על הפרק ותנסה לפתור בעיות פוליטיות מקומיות"

עוד נכתב בתכנית העבודה כי "הועדה תמפה את כל הערים בהן יש מועצות דתיות, תאתר מי המועמדים של הבית היהודי בכל מועצה דתית ותפעל לבחירתו תוך ריכוז מאמצים במועצות הדתיות בעלי סיכויים גדולים".

המטרה הסופית של המפלגה היא כאמור לחזק את מעמד הרבנים במפלגה. ולפיכך תחת אחריות יו"ר הוועדה חבר הכנסת לשעבר אלי בן דהן יהיה גם נושא הועדה למינוי דיינים, שנמצא בימים האחרונים במרכז המאבק הפוליטי בין ימינה לסיעות החרדיות ולליכוד, כאשר במפלגה אומרים כי המטרה היא לחזק את מועמד הציונות הדתית ולהביא לבסוף מועמד ראוי לתפקיד הרב הראשי לישראל כפי שניסו בעבר.

רב ראשי ציונות הדתית אלי בן דהן הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד