י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"עם ישראל לא נבנה מ'שפיצים'" • תיעוד

ארגון 'שהשמחה במעונו' עורך כינוסים בכוללים ברחבי הארץ. בכינוס שנערך בכולל ברסלב, הסבירו הדוברים כי דורשי הדירות לא יצאו בני תורה, והדבר גורם להרס חינוכי • סיכום, וידאו ותמונות

הרב פויפר בכולל ברסלב
הרב פויפר בכולל ברסלב

אתמול (א'), בשעת צהריים מוקדמת התכנסו מאות אברכים בהיכל כולל 'ברסלב' בבני-ברק, לשמיעת הרצאה ממקימי ארגון 'שהשמחה במעונו'. הכינוס המיוחד שעסק, איך לא, במצוקת הדיור החרדית, התקיים כ – 20 דק' לפני סיום סדר הבוקר של האברכים. לראשונה בתולדות הכולל נערך כינוס על חשבון זמן הלימוד, העילה: 'ביטולה זהו קיומה', ההבנה כי ההתעלמות המצוקה החריפה יכולה להביא בסופו של דבר ביטול תורה גדול בהרבה, הביאה את קברניטי הכולל לאשר את קיום המעמד למאות האברכים, שבימים כתיקונם עסוקים בשעה זו בהוויות אביי ורבא.

ראשון המדברים היה הגרא"י פפויפר, מו"צ בבד"ץ שע"י "שארית ישראל", לשעבר רבה של יוהנסבורג - בדרום אפריקה. את דרשתו פתח בדברי הסטייפלר זצ"ל, שלמרות חיבתו לבני-ברק, הורה לציבור בני התורה שלא היה להם מספיק כסף לקנות דירה בבני-ברק, לא לקחת חובות, ולקנות דירה מחוץ לעיר במחירים זולים יותר.

וכשנשאל: ומה יהיה עם חינוך הילדים? השיב הסטייפלר 'כך גדלו כל השנים בחו"ל בין הגויים וגדלו והצליחו, וא"כ גם בזה יגדלו גם מחוץ לב"ב. להיכנס לחובות הינו דבר חמור ביותר'.

הסטיפלר נשאל: הרי הבחורים ה'שפיצים' דורשים דירה בבני ברק, ומה יעשה אדם שחשקה נפשו בחתן תלמיד חכם. ענה הסטיפלר: עם ישראל מעולם לא נבנה על ידי השפיצים. רק מי שלמד מתוך ענווה ובלי דרישות צמח להיות בסופו של דבר תלמיד חכם, מי שדרישותיו מוגזמות, ו'דורש' דירה, לא ייצא ממנו כלום.

לאחר מכן דיבר הג"ר יהושע רביץ, משגיח בישיבת 'בית מתתיהו' בבני-ברק, אשר סיפר שרבים מהורי הבחורים מצהירים שיש להם הצעות של דירות בעיר, ולאחר בדיקה מעמיקה הוברר שהינו שקר ביסודו. הדיבורים על כך גורמים להפקעת שערים ולהתמוטטות של אנשים רבים. 'חייבים להפסיק את הדבר הזה, וזה לא יקרה, עד שייאספו עשרות אלפי חתימות לתוכנית של 'השמחה במעונו'.

הוא הוסיף, כי המצב הקיים לפיו בחור טוב דורש יותר, גורם להשחתת המידות כבר בגיל צעיר, ולתחרות מיותרת בין הבחורים, וחייבים להפסיק את התופעה שגורמת גם להרס חינוכי רב.

לאחר הכינוס חתמו מאות אברכים על התקנות, כשהם מצינים שזהו קרש ההצלה האחרון שלהם, לקראת חיתון ילדיהם בכבוד, ובלי עוגמת נפש.

צוות 'בחדרי חרדים' השתתף בכינוס ומגיש וידאו וגלריה לצפיה:






















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד