י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ימנע את המהומה הבאה?

בעקבות המחאה: נאסרה על השוטרים לחנוק עצורים

בעקבות מותו של גורג' פלויד ע"י שוטר בארה"ב, משרד הפנים בצרפת הודיע היום כי שיטת המעצר באמצעות חנק על ידי המשטרה - נאסרה, השוטר יובא היום לתחילת המשפט בעניינו

בעקבות המחאה: נאסרה על השוטרים לחנוק עצורים
השוטר שרכן על פלויד עד מוות צילום: באדיבות המצלם

בעקבות המחאות האלימות שהתפרצו לאחר ששוטר בארה"ב גרם למותו של גבר אפרו אמריקני, בכך שרכן על צווארו תוך כדי מעצר, הודיע היום משרד הפנים בצרפת כי שיטת המעצר באמצעות חנק על ידי המשטרה - נאסרה לשימוש, כך דיווח ב'כאן חדשות'.

כזכור, גורג' פלויד, גבר אפרו אמריקני נרצח בעיירת מיניאפוליס, לאחר שהשוטר צ'אובין רכן על צווארו, מה שהוציא עשרות אלפים ברחבי ארצות הברית להפגין, והפכו בין הייתר את ניו יורק לעיר מלחמה. לאחר המקרה, מפקד משטרת מיניאפוליס, מדריה ארדונדו, פיטר מיידית את ארבעת השוטרים ואמר כי הם נושאים באחריות למותו של פלויד.

בסוף השבוע שעבר עורר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סערה גדולה, לאחר שהתייחס לנתוני התעסוקה החיוביים בארה"ב והביע תקווה שג'ורג' פלויד מסתכל מלמעלה על המדינה, הדברים עוררו ביקורת רבה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות, שם הם הוצגו כחסרי רגישות.

בתוך כך, השוטר המואשם ברצח מדרגה שלישית של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד, יופיע היום לראשונה בבית המשפט. הדיון בעניינו יתקיים בבית המשפט במיניאפוליס בשעה 20:45 שעון ישראל.

גורג' פלויד מעצר אלים אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד