י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"פוגע אנושות"

בתי הספר הנגועים חוזרים; בנט תוקף את החלטת קבינט הקורונה

למרות הדיבורים מפי בכירי מערכת הבריאות כי ישראל כבר נמצאת או בדרכה לגל שני של התפרצות נגיף הקורונה, משרד החינוך החליט להחזיר בתי הספר שהיו נגועים לפעילות, לצד זאת הקבינט דחה את החזרת תנועת הרכבות | השר לשעבר בנט תוקף: "שגיאה חמורה של הממשלה"

בתי הספר הנגועים חוזרים; בנט תוקף את החלטת קבינט הקורונה
חיטוי בית ספר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל החשש מהתפרצות נוספת של חולי קורונה, שיגביר את הסימנים לגל שני בישראל, במשרד הבריאות מוסיפים להחזיר את מערכת הלימודים לשגרה, כשגם המוסדות שנסגרו בימים האחרונים ייפתחו מחדש בשבוע הבא.

על פי משרד החינוך, במהלך השבוע הקרוב 63 בתי ספר וגנים ייפתחו ויחזרו לשגרת לימודים כאשר המערכת ממשיכה לערוך מעקב צמוד אחר שיעור התחלואה ולתת מענים נקודתיים בכל מקום שנדרש.

מדובר במוסדות חינוך שנכנסו לבידוד במסגרת הפעולות המיידיות שנקט המשרד עם גילוי של תחלואה בבית ספר או בגן, זאת נוסף לסגירה המידית שלהם. "פעולות המניעה הללו נועדו להבטיח שמירה על בריאותם וביטחונם של התלמידים ועובדי ההוראה, ובתוך כך להמשיך את שגרת הלימודים", נמסר ממשרד הבריאות.

נכון להיום (שני) ישנו במוסדות החינוך מספר חולים גבוה, העומד כעת על 385 של תלמידים ועובדי הוראה, כאשר בעקבות מספר החולים 135 בתי ספר נסגרו ו-17,605 תלמידים ועובדי הוראה שוהים בבידוד.

בתוך כך, שר הביטחון לשעבר ויו"ר סיעת 'ימינה' נפתלי בנט תוקף את החלטת קבינט הקורונה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, על ההחלטה שלא לפתוח את תנועת הרכבות השבוע, אלא להמתין לשבוע הבא, כשלטענתו מדובר בהחלטה ש"פוגעת אנושות בעסקים".

לדברי בנט, "דחיית פתיחת נסיעת הרכבות היא שגיאה חמורה של הממשלה, וניהול לא נכון של הסיכונים", בנט הסביר כי "ישנם 23 חולים קשים מאושפזים. ‏ישנם כ-3000 מיטות אישפוז. ‏אנחנו רחוקים שנות אור מקריסת המערכת. החלטה זו פוגעת אנושות בעובדים ובעסקים, ללא צורך", כך בנט.

משרד החינוך בתי ספר נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד