ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לקראת חקיקת חוק התקש"ח

יעקב אשר מבהיר: "לא נקבל את החוק כמות שהוא" • צפו

יעורר סערה בקואליציה? יו"ר ועדת החוקה שבימים האחרונים נכנס לתפקידו הבהיר בנאום שנשא במליאת הכנסת כי לא יהיה חותמת גומי להחלטות הממשלה. הוא התייחס לחוק תקנות שעת חירום שצפוי להתדיין בוועדה שלו • צפו בדבריו

יעקב אשר מבהיר: "לא נקבל את החוק כמות שהוא" • צפו
יעקב אשר בראשות ועדת החוקה צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לקראת חוק תקנת שעת החירום, שצפוי להגיע בימים הקרובים לדיון במליאת הכנסת, יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר שצפוי לדון בחוק מבהיר כי החוק יעבור שינויים. בנאום שנשא הערב (שני) במליאת הכנסת אמר: "אנחנו צריכים לראות ששעת חירום לא תהפוך לתירוץ לרמיסת כבוד האדם, ולהשתמש בה רק בשעת אזעקת אמת".

"אני מודיע בזאת", אמר יו"ר הועדה אשר במליאה, "שוועדת החוקה, חבריי ואני, לא נקבל כל חוק כמות שהוא, נבקש נתונים מה היה בתקש"ח, נראה את יעלות הדברים, ומה שלא חיוני לא יעבור בעזרת השם, ואסור לו שיעבור, זאת חובתנו".

מוקדם יותר היום תקף יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד את החוק הצפוי ואמר בפתח ישיבת יש עתיד-תל"ם בכנסת: "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה".

לדברי לפיד, "מעולם לא היה דבר כזה. בתקופות הכי הגרועות שלנו, מלחמת יום הכיפורים, במשברים הכלכליים הכי גדולים, שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית. אחרי כל הקשקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד: בנימין נתניהו".

עוד אמר לפיד, "זה חוק שמגדיר מצב חירום ברמה של מלחמה בשלוש חזיתות. במלחמת המפרץ נפלו על ישראל טילים, והיו 10 תקנות חירום. מאז תחילת הקורונה הותקנו כבר 70 תקנות חירום. בכל 70 התקנות האלה אין מילה אחת על העצמאים. על העסקים הקטנים. על המובטלים. הכל עוסק בסמכויות שנתניהו דרש וקיבל".

"אין לי שום ציפיות מהממשלה הזו, אבל הכנסת צריכה למנוע את אישור התקנות האלה. הכנסת לא יכולה להסכים שיבטלו את כל סמכויותיה ויעבירו אותן לאדם אחד", סיים לפיד שקרא לכל סיעות הבית, כולל הליכוד, "לא להסכים לתקנות האלה".

יעקב אשר צו בריאות העם קורונה יאיר לפיד ועדת חוקה חוק ומשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד