י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

החרדים לוקחים את כולם בחשבון

הפתעה בבחינות לשכת רואי החשבון:התלמידים החרדים מובילים במקום הראשון בממוצע הציונים הארצי - למעלה- 25% הפרש בממוצע הנבחנים. מנכ"ל המרכז החרדי: 'מי שמתמודד עם הוויות אביי ורבא, מתמודד בקלות עם משימות הלימודים'

חרדים בלימודי מחשב. צילום ארכיון
חרדים בלימודי מחשב. צילום ארכיון

לוקחים בחשבון. הציבור החרדי מפתיע שוב עם נתון מרשים במיוחד שהושג בבחינות לשכת רואי החשבון בישראל. כמידי שנה ניגשים מאות תלמידים מכלל המכללות בארץ לבחינות לשכת רואי החשבון, לקראת קבלת תעודות הלשכה בחשבות שכר ובחשבות שכר בכירה. המקצוע המורכב הדורש בקיאות חשבונית רבה, נחשב כיום למקצוע המבוקש ביותר בשוק העבודה בישראל.

הדרישה במקומות עבודה רבים לחשבי שכר, הניעה את לשכת רואי החשבון לפקח על מסלולי הלימודים, כשהמטרה המרכזית היא שמירה על הרמה מקצועית ועדכונים בפסיקות האחרונות ובשינויי החקיקה הרבים שהתקבלו בשנים האחרונות והתמודדות עם אותם שינויים.

בבחינות הלשכה שנערכו בחודש האחרון לקבלת תעודת 'חשבי שכר' עמד ממוצע הציונים במגזר הכללי על 66%, כשאת ההפתעה מספק 'המרכז החרדי להכשרה מקצועית' שהוביל את טבלת הנבחנים החרדית והעלה את ממוצע הציונים של הנבחנים החרדיים ללמעלה מ90% (!), הפרש של 25% על פני יתר המכללות ומכוני הלימוד של הציבור הכללי, נתון שהתקבל בהפתעה בלשכת רו"ח ובעולם האקדמי.

הרב אברהם מרדכי הורן מנכ"ל 'המרכז החרדי' הגיב על נתוני הלשכה ואמר כי בנתון זה אין כל חידוש: "במהלך השנים ראינו אברכים הבקיאים בהוויותיהם של אביי ורבא מתמודדים בהצלחה עם משימות לימודים מפרכות, כשנתוני ההשמה החרדית מוכיחים בבירור, שהיכולת ופוטנציאל ההשמה המקצועית החרדית גבוה משמעותית מהנתונים המגמתיים המוצגים דרך קבע". שוב ושוב מתברר כי הכוח המקצועי של הציבור החרדי גדול ומשמעותי במיוחד, למרות הניסיונות הקנטרניים להצניע את הנתונים ולהציג ציבור זה כ'חסר השכלה' וכמי שזקוק נואשות ל'תכניות הצלה' מקצועיות שונות. מתברר שהמטען שמביאים עימם הבוגרים החרדיים היוצאים לשוק העבודה, גדול לעין ערוך מאחוז ההצלחה בציבור הכללי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד