י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההסכם הקואליציוני יופר?

ח"כ גפני חושש מבחירות וקורא: "לאשר תקציב חד שנתי בהקדם"

בניגוד להסכמים הקואליציוניים בהם נכתב מפורשות כי יחוקק תקציב דו שנתי לשנים 2020 ו-2021 בתוך 90 יום מיום כינון הממשלה, יו"ר ועדת הכספים משגר הערב הודעה חריגה בה הוא קורא להפר לכאורה את ההסכם ולהעביר תקציב חד שנתי, תוך שהוא רומז לחשש מבחירות מוקדמות

ח"כ גפני חושש מבחירות וקורא: "לאשר תקציב חד שנתי בהקדם"
משה גפני בראשות וועדת הכספים צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני מציע הערב (שני) בניגוד להסכמים הקואליציוניים, לקדם תקציב חד שנתי, כששהוא מביע במרומז חשש לבחירות מוקדמות.

בהודעה חריגה ששיגרו הערב מלשכתו, אומר יו"ר ועדת הכספים גפני כי "מדינת ישראל זקוקה לאישור תקציב מדינה חד שנתי". כשבהסכמים הקואליציוניים נכתב במפורש כי "לא יאוחר מ-90 יום ממועד השבעת הממשלה תבטיח הקואליציה העברה מסודרת של תקציב דו-שנתי לשנים 2020–2021".

גפני הסביר את דבריו בכך "שמדינת ישראל נמצאת במצב כלכלי שאנחנו לא יכולים לדעת ולצפות מה יהיה בשנת 2021", כשהוא רומז על אפשרות כי הקואליציה תתפרק וישראל תצעד לבחירות מוקדמות.

"אנו מתנהלים חודשים ארוכים בלי תקציב, עסקנו בדברים חשובים אבל לא טיפלנו ברפורמות. חלק גדול מהנושאים החברתיים תלויים בתקציב מדינה, ולכן דעתי היא שצריך להכין ולהביא לאישור ועדת הכספים תקציב חד שנתי בהקדם".

ההועה המפתיעה מגיעה ברקע דיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל ביום שישי האחרון כי קיימת נקודת בריחה של ראש הממשלה מההסכם עם בני גנץ, מבלי שגנץ יוכתר אוטומטית לראש הממשלה למשך תקופת הבחירות - זאת במקרה של אי העברת התקציב עד ה-31 במרץ, הממשלה תתפרק על פי חוק, ונתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה גם בתקופת הבחירות.

תקציב המדינה תקציב דו שנתי משה גפני הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד