ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חוששים להידבק • צפו

תושבי מאה שערים נגד התל אביבים: "הימנעו מכניסה לשכונתנו"

בזמן שנראה כי נגיף הקורונה מתפרץ שוב בכמה אזורים ברחבי הארץ, קוראים אנשי שכונת מאה שערים לתושבי מוקדי ההתפרצות להימנע מלהיכנס לשכונתם מחשש להפצת הנגיף. יואליש קרויס תושב השכונה ל'בחדרי': "זאת לא בדיחה, לצערי זאת המציאות. אנחנו חוששים"

תושבי מאה שערים נגד התל אביבים: "הימנעו מכניסה לשכונתנו"
השלט במאה שערים צילום: באדיבות המצלם

תושבי שכונת מאה שערים בירושלים, סבלו במהלך תקופת ההתפרצות של נגיף הקורונה מהשמצות מצד כלי התקשורת, כאשר נטען כי הם אינם שומרים על ההנחיות וגורמים לעלייה בתחלואה. כעת, בעקבות ההתפרצות החוזרת במספר ערים ושכונות ברחבי הארץ, פונים תושבי השכונה לתושבי תל אביב ושכונות בירושלים שבהן קייים אחוז הדבקה גבוה, שלא להיכנס לשכונתם מחשש להפצת הנגיף.

"לאור התפשטות הקורונה בשכונותיכם, והזלזול בהנחיות באזור מגורכם, אנא המנעו מכניסה לשכונותנו", נכתב בשלט ענק שנתלה אמש בשכונת במאה שערים.

יואליש קרויס תושב מאה שערים, ומי שמכונה קמב"צ 'העדה החרדית', אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אנשים חושבים שזו בדיחה, אך מדובר בדרישה רצינית לחלוטין, לצערי זו המציאות".

קרויס מתבונן בשלט.

לטענת קרויס, "מי שעומד מאחורי השלט הם התושבים הפשוטים". לדבריו: "המדפים בחלק מהמכולות ריקים כי ספקים חוששים להיכנס לשכונה, גם טכנאים ומספקי שירות אחרים עדיין מסרבים להיכנס. הייתם צריכים לחשוב על ההשלכות של ההסתה", אומר קרויס ל'בחדרי חרדים'.

"אני מאחל להם רק בריאות, אבל שיחזרו לפה כאשר הקורונה תסתיים, אנחנו לא מעוניינים להידבק", אומר קרויס ומוסיף: "אומרים שאנחנו הבאנו את הקורונה להר חומה. אין פה חולים כך שאין מי שידביק".

כזכור, בשיא ההתפרצות הוגדרה שכונת מאה שערים כאזור אדום והממשלה אף הטילה סגר על השכונה. מאז חזרו התושבים לשגרה ואחוזי התחלואה בה מהנמוכים בירושלים.

בל"ג בעומר התעוררה מהומה כאשר תיעודים שהופצו מהדלקה המונית מבתי אונגרין שבשכונה, גררו גל הסתה חסר תקדים נגד תושבי האזור. ראש הממשלה נתניהו גינה בחריפות את מעמד ההדלקה ושוחח באותו ערב עם השר לביטחון פנים, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת וגורמים נוספים, "השיחה התקיימה בעקבות הפרת ההנחיות והדלקת המדורות שהביאו להתקהלויות המוניות בירושלים ובבית שמש", נמסר מטעמו של נתניהו. ראש המל"ל בן שבת אמר באותה שיחה כי "מדובר בהתנהגות שעלולה להביא להתפרצות התחלואה". יש לציין שלמרות הפרת ההנחיות מצב התחלואה באזור לא חרג משאר השכונות בירושלים בתקופה שלאחר מכן.

מאה שערים קורונה יואליש קרויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד