י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הוא היה גזען"

במחאה בלונדון: המפגינים השחיתו את פסלו של צ'רצ'יל

במהלך מחאה סוערת בלונדון בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, חולל פסל בדמותו של ראש הממשלה המיתולוגי וינסטון צ'רצ'יל. ואחד מהם אף ריסס עליו כי הוא גזען, כך הסביר לתקשורת כשפניו מכוסות

במחאה בלונדון: המפגינים השחיתו את פסלו של צ'רצ'יל
הפסל של צ'רצ'יל אחרי שהופל צילום: צילומסך

"ריססתי את הפסל של צ'רצ'יל כי הוא היה גזען", כך אמר מפגין שריסס את דמותו של וינסטון צ'רצ'יל, מי שהיה אחד מראשי הממשלה הגדולים של בריטניה, שזכור לטובה כמי שלא נכנע לנאצים.

המפגין שהשתתף במחאה בלונדון נגד הגזענות, בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד בארה"ב, הסביר את מעשהו וסיפר כי השחית את הפסל של ראש הממשלה בתקופת מלחמת העולם השנייה, "מכיוון שהוא נלחם בנאצים כדי להגן על הקולוניאליזם - לא עבור אנשים בעלי צבע".

הצעיר שהשחית את הפסל היה רעול פנים ודיבר למצלמה עם פנים מכוסות. המשטרה מחפשת אחר הקבוצה שהיתה חלק מהמפגינים בכיכר הפרלמנט, שם טען אחד מהם כי מר צ'רצ'יל רק נלחם בנאצים כדי להגן על האימפריה - לא עבור 'אנשי הצבע'. הוא ריסס בצבע שחור את המילים "היה גזעני" מתחת לשמו של מנהיג המלחמה, והוסיף עוד מילים על האנדרטה בה כתב: 'צ'רצ'יל היה גזען'.

אחרי שעזב את המקום בכיכר הפרלמנט, הוא דיבר עם כתב BBC ואמר: "טיפלתי בפסל של צ'רצ'יל כי הוא היה גזען הוא נלחם בנאצים כדי להגן על חבר העמים מפני פלישה - הוא לא עשה זאת עבור אנשים שחורים או עבור אנשים בעלי צבע או עבור אנשים סתם כך. הוא עשה זאת בגלל הקולוניאליזם. אנשים יכעסו - אבל אני כועס שבמשך שנים רבות חלקנו לו כבוד".

הוא הוסיף ואמר כי "אי אפשר לשעבד אנשים, לעמוד בראש האימפריה הקולוניאלית הגדולה בהיסטוריה ולעבוד על עצמך עם מילים כמו "כן בואו נהיה שלווים - בוא נדבר".

בתוך כך, אמש נפתח משפטו של השוטר דרק צ'ובין בן ה-44 בבית המשפט בארצות הברית שקבע ערבות של מיליון דולר לשחרורו, השוטר הלבן הואשם ברצח מדרגה שנייה של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס. הוא שתק רוב 11 הדקות בהן התקיים השימוע. עורך דינו לא ערער על הסכום שהועלה מ-500 אלף דולר למיליון כאמור.

מחאת שחורים גורג' פלויד וינסטון צ'רצ'יל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד