כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אבל בצאנז

בעל הקוויטל של מוצאי יום כיפור הלך לעולמו

בחסידות צאנז נפרדו מאחד מזקני החסידים בארה"ב ששרד את השואה יחד עם הרבי ה'שפע חיים' זצ"ל והיה דבוק בו ובבנו האדמו"ר שליט"א עד יומו האחרון | מפורסם היה כמי שלא ויתר אף שנה על ימים נוראים בצל הרבי וגם לא על הקוויטל במוצאי היום הקדוש

בעל הקוויטל של מוצאי יום כיפור הלך לעולמו
הרה"ח נחום הירש ז"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל בחסידות צאנז: ממונסי נתקבלה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה של הרה"ח ר' נחום הירש ז"ל, מזקני חסידי צאנז בארה"ב. בן תשעים היה במותו.

ר׳ נחום ז"ל למד בימי בחרותו בישיבה בנייטרא אצל הגה״ק רש"ד אונגר זי"ע, אליו נקשר בקשר בל ינותק עד יומו האחרון. בשנות השואה שהה במחנה דכאו הידוע לשמצה ועוד מחנות. עם תום המלחמה הגיע לפערנוואלד למחנות העקורים שהקים האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע על אדמת גרמניה להצלת הניצולים. שם נקשר לצאנז ודבק ברבו ה'שפע חיים' זי"ע, מי שלימים נהיה לחתנו בזו"ש של רבו הגה"ק מנייטרא זי"ע.

הרבי מצאנז בביקורו אצל המנוח.

בשנת תש"ח היגר לארה"ב, שם בנה את ביתו והתחיל את מסכת חייו הזוהרים. עשה מלאכתו ארעי ותורתו קבע. שמר מכל משמר על מוצא פיו ולשונו. נודע כאיש ישר כסרגל וכל משאו ומתנו באמונה.

מצוין היה במידת התמימות ויראת שמים שבו. גם במרום שנותיו עמד בימים נוראים כל התפילה ואף ששהה מדי שנה בחצר הקודש צאנז, אשר שם נמשכים התפילות עד הערב.

לאחר ההסתלקות דבק בלו"נ בלהבחל"ח האדמו"ר מצאנז ועד לפני שנה היה מגיע בימים הנוראים להסתופף בצילו.

בביקור.

במוצאי יום כיפור ידעו משתתפי השולחן הטהור כי הרבי יוצא באיחור קבוע עד שר' נחום ייצא מהקודש פנימה. שם היה נכנס באופן קבוע עם קוויטל במוצאי יום הכיפורים. הרבי היה מכבדו מאוד כתלמיד נייטרא והיה שומע ממנו רבות על הנהגות והליכות מסבו מצד אמו הרבנית - הרה"ק מנייטרא זי"ע.

בביקור האחרון של האדמו"ר מצאנז בארה"ב, עלה במיוחד לביתו של המנוח ז"ל לבקרו. בשבוע שעבר הוא הובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים.

נחום הירש חסידות צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד