י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סגן שר עם שיניים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הציג את עיקרי התוכנית להכללת רפואת השיניים בסל הבריאות • חושף: "המהפכה בטיפולי השיניים זוכה להסכמת האוצר" • מפתיע: "אשקול להכניס את מחירי טיפולי השיניים לפיקוח "

ליצמן יטפל בשיניים. צילום: בחדרי חרדים
ליצמן יטפל בשיניים. צילום: בחדרי חרדים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן גילה השבוע את המניעים להחלטה חסרת התקדים, לפיה יכללו בקרוב טיפולי השיניים בסל הבריאות: "נחשפתי למקרים רבים שבהם נדרשו הורים לממן טיפולי שיניים בסכומים של עשרות אלפי שקלים. אסור לתת למצב זה להימשך", אומר הרב ליצמן המצטט גם את נתוני הלמ"ס, הקובעים כי רוב הציבור בישראל מוותר על טיפולי שיניים רק בשל העלויות הגבוהות בהם כרוכים הטיפולים.

בהתייחסו לעיתוי הנוכחי בו החליט להיאבק להכללת השיניים בסל הבריאות אמר ליצמן כי "חוק ביטוח בריאות ממלכתי אמור היה, מראשיתו, לכלול גם את טיפולי השיניים. אז הצליחו באוצר לקצץ את הסל וטיפולי השיניים נפלטו. כיום ישנה הסכמה מצד האוצר להכליל את טיפולי השיניים בסל ויש לנצל את חלון ההזדמנויות ולחולל את המהפכה: להכניס את טיפולי השיניים, לפחות לילדים, בתוך סל הבריאות הבסיסי".

במקביל לתוכנית להכללת רפואת השיניים בסל הבריאות חושף סגן השר ליצמן כי המשרד גם יעקוב אחר מחירי טיפולי השיניים וכי במידה ויתברר שהמחירים ממשיכים להיות גבוהים, ינקוט בצעד בלתי צפוי: "אשקול להכניס את מחירי טיפולי השיניים לפיקוח מחירים ואולי כך נביא להוזלת מחיריהם של הטיפולים, שכיום גובים חלק עבורם מחירים מופקעים", אמר ליצמן.

מתברר כי בניגוד לתחזיות, התוכנית להכללת טיפולי השיניים בסל כבר סדורה ומגובשת, קיים גם לו"ז הקבוע את מועד תחילת התוכנית. התקציב הנדרש, מגלה הרב ליצמן, לא יבוא על חשבון התרופות הנחוצות, והוא חושף גם ש"אינני נעול על קופות החולים. אם הסתדרות רופאי השיניים תגיש תוכנית משלה להוזלת טיפולי השיניים למבוגרים ומתן טיפולים בחינם לילדים – אשמח לשקול אותה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד