י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התנגדות מתוך הקואליציה

פרוש על תוכנית הסיפוח: "כואב על ויתור חלקים מארץ ישראל"

התנגדות מתוך הקאוליציה: הסמן הימני ביהדות התורה סגן שר החינוך מאיר פרוש מביע ביקורת ב'המבשר' ובשיחה עם תושבי יו"ש כנגד תוכנית הסיפוח של טראמפ שעשויה לבוא בקרוב להצבעה ואמר בין היתר כי, "הובלטו שינויים שנוטים לדרישות הצד הישראלי מול הצד הפלשתיני"

פרוש על תוכנית הסיפוח: "כואב על ויתור חלקים מארץ ישראל"
פרוש צילום: הדס פרוש / פלאש 90

התנגדות לסיפוח לא רק מהאופוזיציה וממועצת יש״ע, כעת זה נשמע גם מתוך הקואליציה - מהסיעות החרדיות. סגן שר החינוך חבר הכנסת מאיר פרוש מבקר את התוכנית, אך מסרב להודיע כיצד יצביע בפועל על תכנית הסיפוח, שאמורה להגיע בקרוב להצבעה בממשלה ובכנסת.

לדברי סגן שר מאיר פרוש: "מלבד הכאב העצום על ההכרזה של וויתור חלקי ארץ ישראל, כשהטילו סגר על שכונות חרדיות הזדעקנו ומחינו ואני מבין כעת היטב את אלפי התושבים במובלעות האלה שחוששים לעתידם ולגורלם".

”ככל שמתקרב המועד שנקבע ליום בו יוכרז על מתן תוקף לתוכנית ה-100 של הנשיא טראמפ, מתפרסמים יותר ויותר פרטים מהתוכנית הכוללנית שהוצגה לפני כחצי שנה, שבהם הובלטו שינויים שנוטים לדרישות הצד הישראלי מול הצד הפלשתיני”, נכתב הבוקר (שלישי) בעיתון הבית של פרוש, 'המבשר'.

בביטאון מציינים כי על פי תוכנית המאה של הנשיא טראמפ, חלק משטחי יהודה ושומרון יימסר להקמת מדינה פלשתינית, ובשטח זה יישארו אלפי יהודים שיגורו ב-16 יישובים שיהפכו למובלעות. הכניסה והיציאה מהן תהיה בתוך השטח שמיועד למדינה הפלשתינית.

בתוך כך, פרוש קיים אתמול (שני) פגישה עם תושבים מאותם יישובים ואלו הציגו בפניו את תחושותיהם הקשות מפני העתיד, בכך שחייהם יהפכו לבלתי נסבלים. פרוש תקף במרומז את ראש הממשלה, באומרו "שדווקא בשבוע בו נקרא בתורה על ההכנות לכניסת בני ישראל לארץ ישראל, יש דיבורים על וויתור של חלקי ארץ ישראל, כמה כאב דבר זה גורם".

גם בהזדמנות הזאת הוא ערך השוואה לסגר בריכוזים החרדים ואמר: כאשר נודע שהכריזו סגר על שכונות מהמגזר החרדי - נזדעקנו; אותם היישובים ביהודה ושומרון שיהיו מובלעות בתוך השטח הפלשתיני ירגישו פי כמה וכמה קשה וגרוע יותר מאשר אותם השכונות החרדיות שהיו בסגר בתקופת הקורונה. החשש לעתידכם וגורלכם במובלעות אלו מובן בהחלט".

מאיר פרוש תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד