י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

הרבי מויז'ניץ: אמרתי שאפעל; אינני יכול להתחייב

חשיפת 'בחדרי חרדים': לאחר שהרבי מסלאנים תקף בחריפות בליל שישי את אגודת ישראל על שלקחו שר בממשלה לאחר הבטחת האדמו"ר מויז'ניץ שלא יקחו שר. הבוקר מגיב הרבי מויז'ניץ ואומר: "אמרתי שאפעל בנידון אבל - איני יכול להתחייב"

הרבי מויז'ניץ: אמרתי שאפעל; אינני יכול להתחייב
האדמו"רים מויז'ניץ וסלאנים צילום: ארכיון בחדרי

חשיפת 'בחדרי חרדים' על הבטחת הרבי מויז'ניץ לרבי מסלאנים ולפיה אגודת ישראל לא תיקח תפקיד שר החל מהממשלה הנוכחית - עולה שלב.

לאחר שאגודת ישראל הפרה את ההתחייבות לאדמו"ר והרבי מסלאנים אף נופף בטיש שערך בליל שישי האחרון במכתב ובו מופיעה התחייבותם של ארבעה מחברי המועצת על כך ובראשם האדמו"ר מויז'ניץ - הבוקר (שני) התייחס לכך האדמו"ר.

לאחר תפילת שחרית הבוקר במעונו אמר הרבי מויז'ניץ: "שמעתי שאמרו בשמי שהתחייבתי שלא יהיה תפקיד שר לאגודה. אכן אמרתי שאפעל בנדון, אך אינני יכול להתחייב לבד ואמנם פעלתי".

בנוסף, אמש עלו בשליחות האדמו"ר מויז'ניץ גיסו ראש הישיבה הגאון רבי מנחם ארנסטר, הדיין הגאון רבי ישראל מילר והמשב"ק הרב שאול גרינברגר למעונו של האדמו"ר מסלאנים והבהירו כי ההתחייבות לגבי מינוי שר הייתה לפעול שלא יידרש למנות תפקיד שר ואכן פעלו בנדון.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי בעבר נכנס ח"כ טסלר יחד עם המזכיר ולצר למעונו של הרבי להודיע לו שבסוף לוקחים תפקיד שר. בנוסף, ביום שישי נחשפו ב'בחדרי חרדים' לראשונה דבריו החריפים של האדמו"ר מסלאנים.

הרבי מסלאנים הוציא מכתב שחתמו עליו ארבעה מחברי מועצת גדולי התורה לפני הבחירות האחרונות וכן אישור של מזכיר המועצת יעקב ולצר שבמסגרתו התחייבו שלא ייקחו תפקידי שרים. אך לצערו הרב, בשביל צימוקים ותפקידים, הם לקחו תפקיד שר.

"צריך לדעת, אין לנו חלק ונחלה עמם. זו ממשלה שמורדת במלכות התורה וממילא יצאה כבר תקלה נוספת תחת ידם - בחוק הגיוס שהוא ציפור הנפש של כלל ישראל וזה ציפור נפשה של היהדות ובגללה נפלה הממשלה ובעיקר זה הרי מלחמה מול בית המשפט".

"כמו הערב רב שישבו בכבודה של עולם וכתוב בזוהר שהם היו הדיינים. אלו הם השופטים; גזלנים מקבלי שוחד ומלאה הארץ חמס מפניהם. זהו הבג"ץ של היום, וכולם מפחדים לומר להם משהו. ונלחמו על זה באגודה, והבטיחו שיעשו בנדון, ובסוף לא עשו כלום".

"פעם בגין רצה לתת להם תיקים ושרים, כל טוב שבעולם. אבל הוחלט לא לקחת כלום. לא שרים ולא תפקידים. זה היה בתשל"ז. לא יכול להיות שחברי כנסת יהיו שרים בממשלה, אבל נכנסו ככה בדוחק לתוך הממשלה. כבר אז התרעתי על זה שלא צריך להתערבב בפוליטיקה".

"אבל עכשיו" אמר הרבי, "אף אחד לא מדבר מילה, היו גדולי ישראל שקבעו שזה איסור חמור לשבת בממשלה. לשבת בממשלה זה דיבורים אחרים, זה לא אותו דבר. הייתה הבטחה מאגודת ישראל לגדולים שאגודת ישראל לא תיקח שום תיק בממשלה. למעשה הגיע הזמן וכן נכנסו לממשלה".

חסידות סלאנים חסידות ויז'ניץ טיש הרבי מויז'ניץ חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד