י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תופס שעות רבות מזמני

אחרי למעלה משנה: הגרש"צ רוזנבלט ממנה ממשיכים

רבה של בני ברק ורב שכונת 'אחיסמך' בלוד הגרש"צ רוזנבלט הודיע לראש עיריית לוד יאיר רביבו כי "עול הרבנות בבני ברק תופס שעות רבות מזמנו כך שאין באפשרותו למלא את כל חובותיו" • הרב מבקש למנות את איש ימינו הגאון רבי יעקב לנדו לנווט את המקום • על המכתב חתומים גם הגרמ"ה הירש והגר"ש שטיינמן

אחרי למעלה משנה: הגרש"צ רוזנבלט ממנה ממשיכים
הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט צילום: שוקי לרר

בשלהי חודש שבט תשע"ט נערך בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק מעמד הכתרת הדיין הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט לרב קהילות האברכים באחיסמך. כמה חודשים אחרי, הרב רוזנבלט הוכתר כרבה הראשי של בני ברק לצד הגרחי"א לנדא.

כעת מודיע הגרש"צ רוזנבלט על מיעוט מעורבותו ברבנות בשכונה החרדית בלוד בשל תפקידו כרב העיר בני ברק וממנה רבנים אחרים שימשיכו אותו.

בימים האחרונים הודיע הגרש"צ רוזנבלט כי הוא פורש מתפקידו. במכתב שכתב לראש עיריית לוד, יאיר רביבו כתב: "הנה, לפני יותר משנה התבקשתי על ידי גדולי ישראל לישא בעול הרבנות בשכונת גני איילון - אחיסמך, ובהיות שהאוכלוסייה מורכבת והסגנונות שונים, החליטו גדו"י שליט"א שצריך שני רבנים ונשלחתי להיות אחד משני הרבנים של השכונה".

"לאחר תקופה הוטל עליי עול הרבנות של העיר בני ברק אשר כידוע תופס שעות רבות מזמני, וכך נוצר מצב שאין באפשרותי למלא את כל חובותיי אל תושבי השכונה היקרים על הצד היותר טוב, ובפרט שתחילת היישוב דורש הרבה ארגון ונשיאה בעול".

הגרש"צ רוזנבלט מודיע כי הוא ממנה לו מחליפים: "נתבקשתי על ידי תושבי השכונה לסמוך איש על ימיני, ובהנחיית גדולי ישראל ראינו לנכון להכניס לתפקיד את הגאון המופלג הרב יעקב לנדו, מו"צ בית ההוראה בשכונתנו, אשר יש לו הניסיון הדרוש בהנהגה עם הכלל והפרט, והוא יהיה לי לעזר במילוי חובתי כרב השכונה".

"וזה תקופה שיחד עם חתני הגאון המופלג הרב אפרים לייכטר, מו"צ בבית ההוראה, הם קשובים וערים לצורכי המקום, תקוותי ובקשתי שימשיכו לנווט את המקום בעצה אחת עימי, ומתוך הכרות רבת השנים אותם אני סומך עליהם בכל אשר יעשו".

על המכתב חתמו בנוסף הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה, שהוסיף, "וזה בוודאי יהיה לתועלת גדול", והגאון רבי שרגא שטיינמן ראש ישיבות 'אורחות תורה' שהוסיף: "יעזור ה' שמשם תצא הוראה בלי תקלה ח"ו".

הגרש"צ רוזנבלט, משמש כיום כאחד הרבנים הבולטים בכשרות בד"ץ 'שארית ישראל', וכן משמש כרב בתי ההוראה שעל ידי בתי הדין של הגר"נ קרליץ זצ"ל, לצד היותו רב קהילת 'בית יצחק' במודיעין עילית ועוד קהילות נוספות בבני ברק.

הרב שבח צבי רוזנבלט אחיסמך יאיר רביבו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד