כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גנץ מבקש דחייה • פרסום ראשון

החרדים סירבו להצעה; לפיד: עצוב שרמטכ"ל לשעבר נכנע לחרדים

מרוץ נגד הזמן: אל שולחנו של שר הביטחון בני גנץ הגיע תפוח האדמה הלוהט חוק הגיוס - שדורש חקיקה זריזה עם דד ליין קצר של בג"צ. ל'בחדרי' נודע כי גנץ ביקש הארכת זמן נוספת של כמה חודשים להשלמת החקיקה • לפיד: מעציב לראות רמטכ"ל לשעבר נכנע לדרישות החרדים

החרדים סירבו להצעה; לפיד: עצוב שרמטכ"ל לשעבר נכנע לחרדים
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

פרסום ראשון: עם הרכבת הממשלה והחזרה ההדרגתית לשגרה במשרדי הממשלה, הגיע לשולחנו של שר הביטחון בני גנץ תפוח האדמה הלוהט, חוק הגיוס, שדורש חקיקה זריזה עם דד ליין של בג״צ - ולפיו עד ליום שלישי הבא (16.6) יש לחוקק את החוק ולהעביר אותו בשלוש קריאות בכנסת. על פי כל התחזיות לא ניתן לעשות זאת תוך שבוע.

בימים האחרונים התנהלו שיחות בנושא בין שר הביטחון בני גנץ לבין גורמים בסיעות החרדיות. על השולחן העלו את האפשרות לחוקק את חוק הגיוס כפי שעבר בקריאה ראשונה בהתנגדות החרדים, ואז להכניס את התיקונים כפי שסוכמו בהסכם הקואליציוני בהמשך הקדנציה, ובהם קביעת היעדים ופקיעת החוק רק בכפוף להחלטת הממשלה.

אלא שהגורמים החרדים שעסקו בנושא, השר אריה דרעי ונציגו אריאל אטיאס, חברי הכנסת משה גפני וסגן השר אורי מקלב, הביעו התנגדות לכך ודרשו כי החוק יעבור עם התיקונים - מהלך שדורש ימים של דיונים והצבעות מחודשות על החוק. כאשר, כאמור, השבוע שנותר לא יספיק להשלמת המהלך. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בנוסף, מחשש לפסילת החוק בבג"צ, דרשו נציגי הסיעות החרדיות משר הביטחון גנץ כי יפורסם תזכיר חוק חדש על ידי משרד הביטחון שכולל את השינויים שסוכמו, ושהתזכיר יופיע להערות הציבור ואז יתחילו את שלבי החקיקה מקריאה ראשונה - מהלך שדורש שבועות ארוכים של חקיקה.

לצורך כך, פנה היום (שלישי) שר הביטחון גנץ לבג"צ וביקש הארכה שישית בחקיקת חוק הגיוס. גנץ שקל לדרוש שנה או חצי שנה ולבקשת הסיעות החרדיות הוא דורש הארכה קצרה של שלושה חודשים בלבד, כדי שהנושא לא יהיה בסדר היום ושהחקיקה תעבור לפני שישראל תיגרר למערכת בחירות נוספת.

בדרישת השר גנץ לבג"צ הוא דורש לתת בידי הממשלה שהוקמה לפני מעט למעלה משלושה שבועות, "פרק זמן נוסף להידרש לסוגיה ולפעול מול הכנסת לשם השלמת הליך החקיקה בסוגיה הרגישה הזו". דרישתו היא לדחות את מועד פקיעת החוק על ידי בג"צ לתאריך 16/9/2020, חודש אלול.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב: זה מעציב מאוד לראות רמטכ"ל לשעבר מבקש מהמדינה זמן כדי לנסות להסביר למה הוא נכנע לדרישות החרדים בעניין הגיוס לצה"ל. השווין בנטל ייקבר קבורת חמור. רק הפראיירים ימשיכו לשרת וכל זה בחסות שר הבטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי.

 

בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד