י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פינת גרפולוגיה

חושבים שהכתב שלכם לא קריא? תראו מה זה אומר עליכם

'בחדרי נשים' מגיש לכן פינה מרתקת על גרפולוגיה. המדור יופיע מידי יום שלישי יחד עם מאיה הראל, גרפולוגית מוסמכת • הנושא היום: כתב קריא או לא?

חושבים שהכתב שלכם לא קריא? תראו מה זה אומר עליכם
כתב יד צילום: pixabay

"הכתב שלי מכוער, לא ברור בכלל, לא תצליחי לפענח אותו". "תראי את הכתב שלי , לא תביני כלום ובטח תגידי, היא לא נורמלית, כתב של אדם לא שפוי." -"הכתב שלי הכי לא קריא שראית, כמו כתב של רופאים, עזבי לא כדאי לך לראות בטח תגידי שאני לא משהו."

משפטים כאלה ועוד הרבה נהדרים, אני שומעת המון! אז קודם כל, אל תחליטו לבד אם הכתב שלכם קריא או לא (זה נראה כך רק בעייני הכותב.) אני פוגשת הרבה כתבים שהכותב מעיד על עצמו ככותב כתב "חרטומים" אך מתגלה שהכתב בהחלט קריא, ברור ובהיר. וחוץ מזה מי אמר שכתב שהוא פחות קריא הוא פחות איכותי?

כתב שאינו קריא יכול להראות בעצם על תקשורת לא לגמרי ברורה, מאחר והכתב הוא בעצם אמצעי תקשורת, הוא דרך להעברת מסר.

בכתב לא קריא; נוכל לראות זלזול במי שקורא כי אולי לא חשוב לי שיבינו אותי או שאני לא רוצה שיבינו אותי. אך זה לא המצב תמיד ובהכרח, בהחלט נצטרך לבחון עוד סימנים בכתב, שיתנו תמונה יותר מדויקת.

בכתב פחות קריא; נראה אנשים שלא אוהבים מרות, אנשים אינדיבידואליסטים , עם חשיבה שונה ואחרת. חשיבה מקורית, יצירתית, חשיבה מחוץ לקופסה.

חוסר קריאות נובע בדרך כלל מכתיבה מהירה, מצורך פנימי ודחף פנימי שמניע לעשייה דחופה ולביצוע מידי.

כתב פחות ברור וקריא;  יראה על כתיבה מהירה שיכולה להעיד על חשיבה מהירה, חדות מחשבתית, חריפות שכלית אך גם על חוסר סבלנות, אימפולסיביות, על אי שקט פנימי ועוד. לעתים הוא יראה על מצוקה (אבל זה כבר לפעם אחרת).

 דוגמאות לכתב לא קריא:

בהצלחה מאיה הראל.

 

 

כתב גרפולוגיה פיענוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד